Uite ce pățești în Germania dacă apelezi la tuning ieftin

Legislația germană este destul de clară în ceea ce privește modificările aduse mașinii tale, iar pedeapsa este pe măsură. Tuningul de garaj nu este permis.

Citește și:

Coronavirus: vom putea să plecăm cu mașina după 15 mai din oraș spre mare sau munte?

Procesul de modificare al unei mașini în România nu are un cadru legal atât de bine stabilit ca în afară, iar asta te supune riscului de a fi oprit și lăsat fără talon chiar și dacă piesele/accesoriile montate pe mașina ta ar fi mai bune calitativ decât cele originale. Sigur, există oricând posibilitatea să omologhezi personal mașina înainte de a ieși pe stradă cu ea, însă procesul este unul anevoios și foarte costisitor. Iar asta în măsura în care pot fi omologate modificările pe care le dorești.

În Germania, orice montezi pe mașină trebuie să fie omologat de un organism specialziat, iar modificările aduse autoturismului sunt trecute în talon în urma unei inspecții specifice. Pare atât de simplu și ușor încât îți vine greu să crezi că cineva ar risca să circule cu acte în neregulă. Și totuși, iată că se întâmplă și la ei, nu doar în România.

Însă o postare recentă pe pagina de Facebook a Poliției din Hanovra ne arată că și acolo sunt cutezători care ies pe stradă cu mașini modificate neomologate. Cum ar fi proprietarul acestui Mercedes-Benz CL 500, o mașină care a îmbătrânit frumos oricum. Iar modificările care i s-au adus nu prea-i fac cinste.

Pe scurt, o inspecție a acestui Mercedes-Benz — despre care polițiștii au scris în postare că le-a atras atenția, și probabil nu prin frumusețea sa —  s-a terminat foarte prost pentru proprietar, care este nevoit să îndrepte cele semnalate și care trebuie să plătească și o amendă serioasă, pe măsura contravențiilor: kit exterior neomologat, folie pe stopuri, sistem de evacuare incomplet și folie pe faruri.

În comentarii, părerile sunt împărțite: unii iau peste picior polițiștii, sugerându-le să se ocupe de cazuri cu adevărat importante, nu de folii aplicate aiurea pe stopuri. Alții ironizează gusturile proprietarului, sfătuindu-l ca data viitoare să nu mai comande piese de pe Internet și să le monteze singur pe mașină, ci să meargă la un atelier specializat; e mai scump, dar măcar e legal și nu îi pune în pericol pe ceilalți utilizatori ai drumurilor publice.

Aplicarea de folii peste stopuri sau peste blocurile optice frontale prezintă un pericol atât pentru șoferul vehicului, cât și pentru cei din jur. Există riscul ca un alt șofer să nu vadă la fel de bine luminile de frână din cauza stopurilor cu folie fumurie sau colorată, iar asta să ducă la un accident. În cazul blocurilor optice frontale, șoferul ar putea să nu vadă la fel de bine pericolele de pe drum după lăsarea serii, ceea ce sporește riscul de accident și crește și oboseala acestuia, deoarece va fi nevoit să se concentreze mai tare pentru a fi atent la drum.

    Basti says:

    Ăștia sunt turcaleți care sunt identici că fraierii de la noi și maneliști,adică trebuie neapărat mașină bengoasa nu contează citi km are doar trebuie sa impresioneze neamurile din Turcia că stau bine ,și apoi încearcă figuri pina ii prinde poliția și îi amendează ,poți tuninga mașină cum vrei cu condiția să o prezinți la Tuv unde ți se dă un brif cu modificările aduse fara acel brif ești în rahat total.

Adaugă un comentariu