Iata cum arata Focus facelift pe care Ford il prezinta la Barcelona si il lanseaza la Salonul Auto de la Geneva

Noul Focus are un design schimbat in special in partea din fata, unde farurile si grila sunt complet noi si adopta designul One Ford prezent si la Fiesta si Mondeo. Tot in partea din fata avem o capota redesenata si o postura mai puternica, ce ofera un imagine mai dinamica. La interior cea mai importanta schimbare este reprezentata de introducerea unitatii multimedia SINC 2, in centrul careia exista un ecran tactil de 8 inci care poate afisa harti de navigatie 3D.

„Viziunea noastră a fost de a conferi mai multă emoție designului lui Focus”. Noul Focus este mai armonios și mai atletic, cu un limbaj al suprafețelor mai rafinat, oferind o promisiune certă cu privire la experiența de conducere ce urmează”,  a declarat Martin Smith, director executiv de design, Ford of Europe.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1Noul Focus este primul model Ford care oferă Perpendicular Parking, o nouă tehnologie de parcare hands-free care ajută șoferii să parcheze perpendicular cu spatele paralel cu alte mașini. Actuala generație Focus a introdus funcția de asistență la parcarea laterală Active Park Assist care, prin apăsarea unui buton, utilizează senzori ultrasonici pentru a localiza spații de parcare și pentru a ghida vehiculul în timp ce șoferul controlează accelerația și frâna. Adăugarea a doi noi senzori în partea din spate a noului Focus permite funcției Perpendicular Parking să opereze în mod similar. Tot in premiera sunt introduse si sistemele Cross Traffic Alert (care avertizează șoferii care ies cu spatele dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care vor trece în curând prin spatele lor) si Park-Out Assist (care asistă șoferii la ieșirea dintr-un spațiu de parcare paralelă). Noul Focus va fi de asemenea echipat în premieră cu tehnologia Ford MyKey. MyKey permite proprietarilor să programeze o cheie, de obicei destinată mai tinerilor șoferi, care restricționează viteza maximă, reduce volumul maxim al sistemului audio și îl poate dezactiva total dacă șoferul și pasagerii nu poartă centurile de siguranță. Sistemul poate împiedica șoferul să dezactiveze tehnologii de siguranță precum Electronic Stability Control și Active City Stop, care pot ajuta la diminuarea sau prevenirea coliziunilor la viteză mică.

„Noul Focus oferă o mulțime de funcții și tehnologii noi și de ultimă generație, dar în același timp această generație a fost rafinată și simplificată”, a spus Sherif Marakby, director linie vehicule, Ford of Europe.

NewFordFocus_5Door_04Noul Focus va fi primul model de pe piața europeană care va fi echipat cu noul motor eficient pe benzină EcoBoost de 1,5 litri (150 CP și 180 CP) și cu noul motor diesel TDCi de 1,5 litri (95 CP și 120 CP). Focus va continua să fie echipat cu motorul pe benzină EcoBoost de 1 litru (100 CP și 125 CP), care a fost cumpărat de o treime dintre clienții Focus anul trecut și a fost desemnat Motorul Internațional al Anului în 2012 și 2013. Va exista de asemenea o nouă versiune a motorului EcoBoost de 1 litru cu emisii de 99 g/km CO2, primul motor non-hibrid al unei mașini de familie de pe piața europeană cu emisii sub 100 g/km CO2.

„Diesel sau pe benzină, noul Focus va oferi motoare care vor furniza o combinație atrăgătoare de motoare cu o eficiență semnificativ îmbunătățită și putere surprinzătoare, alături de opțiunea cu zero emisii asigurată de Focus Electric, versiunea noastră electrică”, a declarat Joe Bakaj, vicepreședinte, Product Development, Ford of Europe.

Iata lista completa de motorizari a noului Ford Focus

CAPACITATE PUTERE TRANSMISIE
EcoBoost 1,0 litri benzină 100 CP manuală în cinci trepte
EcoBoost 1,0 litri benzină 125 CP manuală în șase trepte
EcoBoost 1,0 litri benzină 125 CP automată în șase trepte (2015)
EcoBoost 1,5 litri benzină 150 CP manuală în șase trepte
EcoBoost 1,5 litri benzină 150 CP automată în șase trepte (2015)
EcoBoost 1,5 litri benzină 180 CP manuală în șase trepte
EcoBoost 1,5 litri benzină 180 CP automată în șase trepte (2015)
TI-VCT 1,6 litri benzină 85 CP manuală în cinci trepte
TI-VCT 1,6 litri benzină 105 CP manuală în cinci trepte
TI-VCT 1,6 litri benzină 125 CP manuală în cinci trepte
TI-VCT 1,6 litri benzină 125 CP PowerShift automată în șase trepte
TDCi 1,5 litri motorină 95 CP manuală în șase trepte
TDCi 1,5 litri motorină 120 CP manuală în șase trepte
ECOnetic 1,5 litri motorină 105 CP manuală în șase trepte
TDCi 1,5 litri motorină 120 CP PowerShift automată în șase trepte (2015)
TDCi 1,6 litri motorină 95 CP manuală în șase trepte
TDCi 1,6 litri motorină 115 CP manuală în șase trepte
TDCi 2,0 litri motorină 150 CP manuală în șase trepte
TDCi 2,0 litri motorină 150 CP PowerShift automată în șase trepte
TDCi 2,0 litri motorină 180 CP manuală în șase trepte

Interesant este ca noul motor 1.5 EcoBoost se va produce la fabrica Ford de la Craiova si va echipa in premiera modelul Focus.

“Suntem foarte mandri ca motorul EcoBoost de 1,5 litri fabricat la Craiova va echipa urmatoarea generatie a celui mai bine vandut model din lume: Ford Focus. Productia motorului EcoBoost de 1,5 litri a inceput in aprilie 2013 la uzina noastra de la Craiova si, pana acum, am produs peste 90.000 de unitati. Motorul EcoBoost de 1,5 litri a fost lansat mai intai in China anul trecut, echipand noul Ford Mondeo, apoi Fusion sedan in America de Nord si va fi de asemenea disponibil pe versiunea europeana a modelului Mondeo in cursul anului 2014. Primele unitati ale motorului EcoBoost de 1,5 litri vor fi expediate de la Craiova la uzina de asamblare a modelului Focus de la Saarlouis, Germania, in a doua jumatate a acestui an.”, transmite Ford Romania intr-un comunicat de presa.

Adaugă un comentariu