În 2021, Ford s-a impus pe piața românească a vehiculelor comerciale, iar cel mai vândut automobil hibrid a fost Ford Puma.

vezi galeria foto

Ford România a încheiat anul 2021 ca lider de piață în segmentul vehiculelor comerciale. Și asta nu este tot: Ford Puma a fost cel mai bine vândut model hibrid de pe piața din Romania. Datele comunicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) atestă faptele menționate. Anul 2022 se anunță promițător din punct de vedere al lansărilor, în prim plan fiind modelele E-Transit, Ranger, Fiesta și Focus.


În 2021, piața de vehicule comerciale (fără segmentul HCV) a crescut cu 14% față de 2020, o creștere datorată în principal evoluției pozitive a segmentelor 2T și pick-up. Astfel, Ford își păstrează poziția de lider înregistrând o cotă de piață de 19,7% și o creștere a volumelor cu 21% față de anul 2020.

Modelul Ford Transit Custom atinge cea mai bună cotă de segment din ultimii 8 ani, respectiv 30,7% , plus o creștere a volumului vândut de 30% față de anul 2020. Seria Ford Transit merge pe un trend pozitiv, cu o creștere de 30% față de 2020, astfel încât se plasează pe locul al doilea în segment, cu o cotă de 18,47%.


Ford Ranger îsi păstrează poziția de lider în segment pentru al cincilea an consecutiv, cu o cotă de segment de 37,4% și o creștere a volumelor de 18% față de 2020. Din totalul vânzărilor Ford Ranger, versiunea Raptor reprezintă o cotă de 32%.

Produs exclusiv în fabrica de la Craiova începând cu a doua jumătate a anului 2019, Ford Puma este deja un best-seller în România, fiind cel mai bine vândut model cu propulsie hibridă din 2021 (2.765 unități Hybrid). Cota de piață în segment a înregistrat o creștere importantă, de la 6,71% în 2020 la 9,41% în 2021. Ford Puma este cel mai bine vândut model Ford din România.


Totodata, modelul Ford Kuga, produs in Valencia, a întregistrat anul trecut un volum total de vânzări în România de 1.064 unitati, din care 397 de unități au fost hibride (MHEV, Full-Hybrid, Plug-in Hybrid). Cota de piață pentru toate versiunile vândute a crescut de la 4,53% în 2020 la 7,02% în 2021.

Cristian Prichea, director general al Ford România NSC : Mă bucură faptul că românii aleg din ce în ce mai des astfel de modele electrificate, lucru demonstrat de cifrele de vânzări foarte bune pe care le-au obținut anul trecut Ford Puma și Ford Kuga PHEV.’


Ford România va distribuie anul acesta și modelul complet electric E-Transit – care oferă cea mai mare autonomie din segment (317 km WLTP), dar și pe noul Ranger, cel mai avansat și conectat Ranger construit vreodata de Ford.

Ford s-a angajat în procesul de electrificarea a produselor din portofoliul, pentru a oferi clienților opțiuni multiple și standarde de performanță privind emisiile de CO2. Până la mijlocul anului 2026, 100% din gama noastra de autoturisme din Europa va fi capabilă de zero emisii, fiind complet electrică sau Plug-in Hybrid, urmând ca trecerea la o gamă complet electric să se facă până în anul 2030. Gama de vehicule comerciale Ford din Europa va fi, de asemenea, 100% capabilă de zero emisii, complet electrică sau Plug-in Hybrid până în 2024. Două treimi din vânzările de vehicule comerciale vor fi reprezentate de vehicule complet electrice sau Plug-in Hybrid până în 2030.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE