Interviu Gerard Quinn, director divizia de motorsport Ford

vezi galeria foto

În cadrul Salonului Auto de la Geneva am avut ocazia să stăm față în față cu Gerard Quinn, directorul diviziei motorsport din cadrul Ford. 


 

La ce trebuie să ne așteptăm în viitor din Ford în sporturile cu motor?

Așa cum este deja cunoscut am anunțat recent lansarea mărcii Ford Performance care include modelele globale de performanță, Ford Racing și Ford Performance Parts. Ca urmare am reușit să creem multe sinergii pentru ceea ce facem în sporturile cu motor, dar și pentru ceea ce oferim la mașinile de stradă. Strategia viitoare ne va permite să fim mai coerenți atât pentru planurile din motorsport, cât și pentru progamul mașinilor de perfromanță. Pentru moment strategia noastră are în prim plan programul NASCAR din SUA, unde avem un prototip pentru Daytona, foarte important pentru noi deoarece folosește motorul pe care l-am prezentat la noul GT. Ca program global suntem implicați în World Rallycross, iar în Marea Britanie, Spania și Australia Ford are un program în derulare pentru MSA Formula Ford.


În WRC continuă parteneriatul cu M-Sport de care suntem foarte mulțumiți. Momentan continum evoluția motorului 1.6 EcoBoost, dar așa cum se vede și în standul nostru am anunțat lansarea noii versiuni R2 cu motorizarea 1.0 EcoBoost, un model foarte important pentru tinerii care vor să debuteze în sporturile cu motor. Vom omologa ambele motorizări în luna aprilia a acestui an, astfel încât vom avea un motor îmbunătățit și unul complet nou. Nu am menționat pe larg, dar suntem foarte bine reprezentați în motorsport și în Asia, în special în China.
Aveți în plan revenirea la o echipă oficială în WRC?


Monitorizăm foarte atent progamele din motorsport în ceea ce privește relevanța, costurile pentru a transmite mesajul nostru către public în special în inovație și tehnologie. În acest moment, nu aș putea nici să confirm, dar nici să infirm revenirea cu o echipă oficilă în WRC.

 

Există zvonuri că veți participa la Le Mans în 2016 cu noul Ford GT. Aveți vreun comentariu pe acestă temă? Va putea noul GT să îndeplinească regulile pentru a participa la Le Mans?


Este normal ca oamenii să facă speculații deoarece Ford are o istorie bogată la Le Mans, mai ales după rezultatul din 1966 când Ford a ocupat locurile unu, doi și trei. Pentru noi este foarte important să punem accentul pe mașinile de stradă, să dezvoltăm cât mai bine noul GT pentru a fi pe placul clienților. Dacă ar fi să se întâmple nu cred că va fi o problema să ne încadrăm în regulamentul actual pentru a participa.
Cât de multă experiență acumulată în motorsport putem vedea astăzi în mașinile Ford de stradă?


Pentru cel mai mic model putem vorbi despre Fiesta R2, cu motorul 1.0 EcoBoost, care provine din versiunea de serie. Ducem acestă tehnologie în cele mai aprigi condiții din lume pentru a fi testată. Motorul 1.6 EcoBoost este de asemenea utilizat în diverse campionate, el provenind de la Fiesta ST într-o versiunea aproape de serie. Am menționat că pentru NASCAR folosim propulsorul 3.5 EcoBoost utilizat pentru Ford GT. Ceea ce învățăm pe circuitele de curse transferăm în versiunile de stradă pentru a aduce beneficii în materie de fiabilitate și performanțe, accesibile pentru toți clienții noștri.


Chiar și pentru Mustang am anunțat o serie de versiuni foarte performante, precum GT sau GT350, care sunt performante pe circuit, dar și foarte plăcute pe stradă. În ceea ce privește Focus RS pot spune că foarte multă experiență acumulată în raliuri a mers în dezvoltarea noului model.
Vechiul Ford Focus RS era o mașină foarte agilă și extrem de plăcută în conducere. De ce a luat Ford decizia de a trece la tracțiune față la tracțiune integrală?

Cred că momentul pentru această schimbare este potrivit. Când vechiul RS a fost dezvoltat propunea suspensia RevoKnucle, care asigura o dinamică foarte bună. La acel moment toată lumea se aștepta să oferim un sistem de tracțiune integrală, dar inginerii noștri au decis să urmăm altă cale, pe care fanii au apreciat-o. Cred că la fel au gândit și acum și a fost o decizie logică să oferim un sistem de tracțiune integrală. Tehnologia a avansat sensibil față de vechiul model și acum era momentul potrivit pentru acestă decizie.
Ne putem aștepta la o ediție limitată a lui Focus RS, așa cum a fost RS500 pentru vechiul model?

Este prea devreme să speculăm pentru versiuni viitoare. Lumea este deja foarte entuziastă în privința noului RS și abia așteaptă să îl conducă.

 

Pentru GT, Ford utilizează un motor de cilindree relativ mică. Este acesta cea mai bună soluție pentru un supercar?

În momentul în care dezvolți o mașină sunt foarte multe așteptări și cerințe în materie de eficiență, nu doar de performanțe. Din punct meu de vedere este o provocare să dezvolți un motor care să ofere valori mici de consum și performanțe foarte ridcate. Asta se poate vedea în toată gama noastră de motorizări, începând de la 1.0 EcoBoost și cred că va funcționa și pentru GT. Cred că este decizia corectă.
Ford GT va fi produs de Multimatic Motors în Canada? Care este rolul lor? Sunt implicați și în dezvoltare?

Ne ajută la construcția mașinii și la producție. Sunt partenerii noștrii în acest proiect. Echipa Ford Performance se ocupă de partea dezvoltării.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE