Interviu Murray Dietsch, director de program Land Rover

vezi galeria foto

În cadrul Salonului Auto de la Geneva am avut ocazia să stăm față în față cu Murray Dietsch, director de program Land Rover. 


 

Faceliftul lui Evoque aduce o mulțime de noutăți. Care sunt cele mai importante schimbări?

Cea mai importantă dintre ele este introducerea noii generații de motoare diesel Ingenium, care aduc o reducere a consumului de carburant de 18 %. Este o îmbunătățire majoră în materie de eficiență. La exterior am adus o serie de elemente de design noi, tehnologii noi precum farurile cu LED, dar am adus noutăți la toate aspectele, precum sistemul multimedia InControl Touch. De asemenea, hayonul cu deschidere electrică fără atingere este important pentru clienții noștri, mai ales că am procedat diferit față de competiție. Sistemul nostru are senzori și în extremitățile spoilerului spate pentru a putea fi utilizat și atunci când există o remorcă, ceea ce se întâmplă destul de des la un model Land Rover. De asemenea, sistemul Terrain Response a devenit mai performant și este mult mai eficient în nisip adânc sau în teren accidentat mai dificil. Am introdus și o serie de sisteme de siguranță noi precum frânarea automată de urgență, dar și asistentul pentru detectarea oboselii. Am acordat atenție pentru fiecare detaliu pentru a face o mașină foarte apreciată într-una și mai bună.
Evoque avea unul dintre cele mai bune interioare din punct de vedere al calității. Unde s-a lucrat pentru a-l face mai bun?


Cred că am analizat mai bine paleta de materiale și modul cum acestea se îmbină. Când pleci de la o bază foarte bună este dificil să crești, dar lucrurile au evoluat, iar de la intorducerea în gamă a lui Evoque, am prezentat și noul Range Rover și noul Range Rover Sport, iar asta ne-a permis să învățăm lucruri noi. Astfel, am putut aplica cunoștințele acumulate pentru noul Evoque.
Cel mai eficient Land Rover din istorie – este o afirmație importantă. Cât de importante sunt noile dieseluri Ingenium pentru Evoque?


Este foarte important să poți reduce atât de mult consumul de carburant și de CO2. Am progresat și la reducerea masei și la îmbunătățirea aerodinamicii, dar introducea motoarelor Ingenium a fost cea mai importantă. Asta ne-a permis să scădem emisiile cu 18% față de dieselurile anterioare și să ajungem la emisii de doar 109 g CO2/km pentru versiunea cu trei portiere. Este cel mai eficient Land Rover pe care l-am produs.

 

După succesul lui Evoque, cât de important credeți că este designul pentru noul Discovery Sport, un model foarte atractiv vizual, dar cu alt public țintă?


Cred că trebuie să ținem cont de faptul că Freelander a fost pe piață timp de 7-8 ani și era o mașină destul de îmbătrânită ca design. Dispovery Sport trebuia să reprezinte o evoluție consistentă la nivel de design, care joacă un rol foarte important în modul cum este percepută mașina. Evoque a reprezintat un succes uriaă pentru noi, iar micile asemănări de design cu Discovery Sport cred că ne vor ajuta modelul pe piață. Este mai ușor să convingi un client de calitățile unei mașini atunci când acestuia îi place cum arată, mai ales că este un Land Rover, cunoscut ca fiind versatil și capabil în teren accidentat. Cu Evoque am demonstrat că putem avea un vehicul capabil în teren accidentat care poate să arate foarte bine, ceea ce am aplicat și la Discovery Sport, unde așteptările sunt și mai mari pentru modul cum se descurcă în off-road.
Putem să ne așteptăm la un motor V6 în viitor pentru Discovery Sport?


Suntem concentrați pe optimizarea și promovarea noii genrații de motorizări Ingenium cu patru cilindri. Ne asigurăm că avem motoare eficiente și puternice. Momentam există un trend puternic de scădere a cilindreei și este ceea ce ne propunem și noi în acest moment.
Cum vede Land Rover hibridizarea în viitor? Este din ce în ce mai dificil să îndepliniți noile norme de poluare și de emisii fără aceste sisteme.

Lucrăm la sistemele de propulsie hibride așa cum am arătat la noul Range Rover Hybrid, dar este important să ne asigurăm că inițial facem mașinile cât mai eficiente cu sistemele de propulsie convenționale. Vom continua să facem mașinile din ce în ce mai eficiente deoarece este mai ieftin decât să implementăm în acest moment versiuni hibride, dar normele din ce în ce mai stricte ne vor obliga, la un moment dat, să recurgem la sisteme de propulsie hibride.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE