Istoria celebrului Oltcit, mașina care făcea furori în România

Astăzi, Oltcit-urile aproape că au dispărut din traficul mioritic. Cu toate acestea, cei mai în vârstă, își amintesc cu drag ce elegante erau aceste mașini în perioada comunistă.

Povestea Oltcit a început în anul 1977 când în urma unui parteneriat al țării noastre, încheiat în 1976 cu producătorul francez de automobile Citroen, s-a bus bazele construcției unei noi fabrici la Craiova.

Producția primelor mașini a demarat la începutul anilor 80. Prima mașină Oltcit (Olt, de la Oltenia și Cit de la Citroen) a ieșit pe poarta fabricii în 1981.

Micuța mașină a fost produsă până în 1991, dar nu a fost ușor adoptată de români din pricina faptului că nu avea decât două portiere. La Craiova s-au produs patru versiuni:
-Special – echipat cu motorul de Visa și LNA, de 652 cm³
-Club – echipat cu un motor de 1129 cm cubi și o cutie în 4 trepte
-Club 12 TRS – dotat inițal cu un motor de 1200 cm³, dar a fost înlocuit cu un motor de 1299 cm³ și o cutie de viteze în 5 trepte; a fost un automobil destinat exportului în Franța, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria
-Club 12 CS – disponibil din 1993, camionetă cu două locuri; motor de 1299 cm³ și o cutie de viteze în 5 trepte, cu rapoarte care favorizează puterea.

Oltcit_Auto

După 1989, producția a continut sub numele Oltcit până în 1991, când numele este schimbat în Oltena și s-a schimbat și sigla. Fabrica a preluat numele Automobile Craiova SA.

La sfârșitul anului 1994, s-a înființat compania mixtă — S.C. Automobile Craiova S.A. și grupul sud-coreean Daewoo. Această fabrică a fost construită pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an. Aici s-au produs ani de-a rândul Cielo, Tico și Matiz.

Adaugă un comentariu

Articole similare