Jaguar E-Type din 1964: pisica se întoarce, mai feroce ca la prima tinerețe!

Nu întodeauna intențiile se potrivesc cu situația reală. De exemplu, acest Jaguar E-Type din 1964 nu părea să aibă probleme mari cu rugina la prima examinare. Situația a început să se schimbe în faza demontării.

De-a lungul a trei zile de lucru s-a văzut adevărata dimensiune a deteriorărilor cauzate de aproximativ 40 de ani de neglijare a mașinii. Desigur, unele elemente nu au mai putut fi recuperate, așa că au fost înlocuite.

Dar, dacă tot s-a ajuns până aici, restauratorul și-a pus ambiția să obțină un rezultat chiar mai bun decât a oferit fabrica sub forma mașinii noi. Astfel, la structura mașinii au fost adăugate câteva elemente de rigidizare noi. Nu s-a făcut nicio schimbare în privința aspectului automobilului. Astfel, exteriorul a fost revopsit în culoarea originală Opalescent Silver Blue, iar tapițeria din piele a primit nuanța Oxblood Red.

Pe de altă parte, s-au adus perfecționări sistemului de frânare și suspensiei. Adoptarea unor discuri și etriere de tip mai nou rămâne o intervenție discretă și, în același timp, eficientă. Propulsorul XK6 de 3,8 litri a fosr restaurat ca la carte, plus mici intervenții din spectrul celor pe care orice preparator al vremii le putea face: ușurarea și reechilibrarea arborelui cotit, modificarea axelor cu came. Adoptarea unui radiator din aluminiu a fost de natură să îmbunătățească randamentul răcirii. A fost adăugat un circuit de evacuare nou, din oțel inox, iar cutia de viteze montată la reasamblare oferă cinci trepte.

„Nu a fost o restaurare obișnuită, ci o provocare în toată regula', după cum mărturisește Marcus Holland, fondatorul firmei E-Type UK. „Dincolo de livrarea către client aunei mașini perfect funcționale, avem acum și satisfacția de afi asigurat viitorul pe termen lung pentru acest remarcabil exemplar al patrimoniului auto britanic.'

Adaugă un comentariu

Articole similare