Kia va lansa primul său sistem de propulsie mild-hybrid diesel de 48V

Kia Motors va lansa primul său sistem de propulsie mild-hybrid diesel de 48V în a doua jumătate a anului 2018. 

Noul sistem de propulsie ‘EcoDynamics+ contribuie la reducerea emisiilor CO2 suplimentând accelerația cu putere electrică de la o baterie adițională de 48V și permițând rularea cu motorul termic oprit datorită unei unități Mild-Hybrid Starter-Generator.

Kia Sportage va fi primul model care va oferi noul sistem de propulsie EcoDynamics+ mild-hybrid diesel în 2018. Cea de a treia generație Kia Ceed va fi cel de-al doilea dintre modelele Kia care va oferi noul sistem de propulsie începând din 2019.

Tehnologia sistemului de propulsie EcoDynamics+ mild-hybrid va permite Kia să ofere motoare diesel mai curate. Sistemul va fi cuplat cu tehnologia activă de control a emisiilor  – SCR – Selective Catalytic Reduction – ce ajută la reducerea emisiilor CO2 cu până la 4% conform WLTP – Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure și până la 7% conform NEDC – New European Driving Cycle. Dezvoltarea tehnologiei mild-hybrid diesel va contribui la eforturile globale ale brandului Kia de a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil în întreaga gamă.

Tehnologia Kia mild-hybrid dispune de o baterie lithium-ion compactă de 0.46 kWh și 48-volți și un nou generator de pornire mild-hybrid – Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG). Sistemul  controlează electronic generatorul de pornire mid-hybrid (MHSG) cu ajutorul unui inverter și poate comuta între două moduri: ‘motor și ‘generator. Conectat cu ajutorul unei curele la arborele cotit al motorului diesel, în timpul accelerării generatorul mild-hybrid (MHSG) oferă  un plus de putere electrică de până la 10 kW sistemului de propulsie în modul ‘motor, reducând astfel solicitarea motorului și emisiile. În modul ‘generator, sistemul colectează energia cinetică de la motorul termic în timpul decelerării și frânării si folosește această energie pentru a reîncărca bateria.

Cum funcționează sistemul EcoDynamics+

Sistemul de propulsie a fost proiectat pentru a oferi o eficiență sporită motoarelor cu combustie internă, utilizând puterea electrică livrată și apoi recuperată.

În modul ‘motor, bateria este descărcată în timpul accelerației, asigurând motorului un cuplu suplimentar pentru o ușoară creștere a performanței în cazul unei accelerări mai rapide sau pentru a reduce sarcina motorului în timpul unei accelerări normale. În timpul decelerării, la coborârea unei pante sau într-o intersecție, generatorul de pornire (MHSG) comută în modul ‘generator, recuperând energia produsă de arborele cotit pentru a reîncărca bateria.

Sistemul este controlat de o unitate de control electronică avansată (Electronic Control Unit – ECU) care calculează utilizarea cea mai eficientă a energiei disponibile și ajustează după nevoi, luând în calcul gradul de încărcare al bateriilor mașinii.

Puterea bateriei poate fi utilizată de asemenea pentru a oferi o nouă funcționalitate sistemului ‘Moving Stop & Start. Dacă bateria este încărcată suficient, motorul se oprește automat în timpul decelerării și frânării. Generatorul de pornire MHSG poate apoi să re-pornească motorul instant – în orice situație – dacă șoferul apasă pedala de ambreiaj.

În funcție de vehicul, bateria de 48V va fi amplasată sub podeaua portbagajului, minimizând impactul asupra utilității vehiculului. Deoarece MHSG se integrează direct cu motorul, antrenând arborele cotit printr-o curea, nu este nevoie să de reproiectarea compartimentului motor.

Convertorul DC/DC al bateriei de 48V permite noii baterii să se conecteze la sursa de alimentare a vehiculului, ceea ce duce la o reducere semnificativă a dimensiunii bateriei de 12V necesară alimentării electronicii auxiliare a autovehiculului. Adoptarea MHSG înseamnă de asemenea că electromotorul convențional poate fi redus și utilizat în principal pentru pornirea la rece la temperaturi scăzute. Încărcarea de la bateria de 48V ajută la pornirea motorului în majoritatea condițiilor.

Sistemul de propulsie EcoDynamics+ mild-hybrid diesel dezvoltat de Kia este compatibil atât cu transmisia manuală cât și cu cea automată și poate fi adaptat pentru vehiculele cu tracțiune pentru puntea față, spate și tracțiune integrală. Sistemul de propulsie va fi adaptat de asemenea pentru a fi utilizat pe motoarele pe benzină.

Kia intenționează să lanseze 16 modele cu sisteme de rulare noi până în 2025, incluzând cinci hibride noi, cinci modele plug-in-hybrid, cinci vehicule cu baterii electrice și – în 2020 – un nou vehicul cu celule electrice.

 

Adaugă un comentariu