Lamborghini Aventador SVJ – noul vârf de gamă al italienilor

Lamborghini Aventador SVJ este cea mai recentă creație a italienilor, iar marca are cu ce să se mândrească.

Vorbim despre cel mai proaspăt deținător al titlului de ”cea mai rapidă mașină de producție” pe circuitul Nürburgring Nordschleife, dar și de al doilea cel mai puternic motor aspirat din lume. Cu un pilot talentat la volan, a reușit să parcurgă cei 20.6 kilometri ai circuitului în doar 6 minute, 44 de secunde și 97 de zecimi.

Odată cu prezentarea oficială, Lamborghini a expus în California un exemplar omagial botezat Aventador SVJ 63. Acesta a primit sufixul de la anul în care a fost fondată marca italiană și va fi oferit în doar 63 de unități, iar fiecare dintre ele are o caroserie care îmbină alb, negru și auriu.

Aventador SVJ are un motor V12 aspirat de 6.5 litri, care oferă 770 CP la 8.500 rpm. Cuplul maxim, de 720 Nm, este atins la 6.750 rpm, pe când masa la gol este de numai 1.525 de kilograme. Fiecare cal putere trebuie să tragă 1.98 kilograme, fără să includem aici șoferul și lichidele.

Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în numai 2.8 secunde, pe când viteza maximă este de peste 350 km/h. Pentru a sprinta de la 0 la 200 km/h, Aventador SVJ are nevoie de numai 8.6 secunde. Italienii spun că poate frâna de la 100 km/h până la o oprire completă în doar 30 de metri. Evident, în anumite condiții și cu anvelopele și frânele în stare perfectă, dar tot este un rezultat excepțional.

Lamborghini a prezentat noua creație în cadrul unui eveniment special de la Pebble Beach, derulat în statul american California. Acronimul SVJ vine de la Superveloce Jota și în spatele său este o mașină numai bună pentru circuit, dar potrivită și pe șosea. Aventador SVJ se bucură atât de tracțiune integrală, cât și de direcție integrală.

Există trei moduri de rulare: Strada, Sport și Corsa. Șoferul poate să opteze pentru o setare personalizată alegând modul EGO. Ceasurile de bord au un afișaj digital, iarunitatea multimedia suportă Apple CarPlay și comenzi vocale, printre altele.

Trebuie să notăm faptul că Aventador SVJ este o evoluție a lui Aventador S. În comparație cu vechiul Superveloce, modelul actual are mărit apăsarea aerodinamică pe ambele punți cu aproximativ 40% și a redus coeficientul de frecare cu aerul. Practic, mașina ”taie” aerul mai ușor, dar se folosește mai bine de acesta pentru a-și ține roțile pe șosea. Există și un sistem de aerodinamică activă și are până și o capotă specială, realizată din fibră de carbon.

Anvelopele acestui model echipat cu o transmisie ISR cu șapte trepte sunt Pirelli P Zero Corsa pe o dimensiune specială. Doar 900 de unități vor fi construite, iar prețul de pornire anunțat pentru Aventador SVJ este de 517.000 de dolari pe piața din Statele Unite ale Americii.

Citește și:

Best Driver 2018: Auto Bild și Hyundai caută cel mai bun pilot

Amenzile pot fi plătite la jumătate din valoare în termen de 15 zile

RAR vrea să ofere cazierul’ oricărei mașini printr-un SMS

Aproape toate bancurile cu Chuck Norris într-o singură reclamă

Programul Rabla Plus 2019: Tot ce trebuie să știi

Război total mașinilor cu volan pe dreapta. Cât te costă să muți volanul pe stânga?

Adaugă un comentariu