Ludovic Orban cere desființarea gardurilor pentru delimitarea liniilor de tramvai. Poate ar trebui să se mai gândească

Liderul PNL Ludovic Orban a apreciat că gardurile care delimitează ampriza liniei de tramvai, realizate în ultima perioadă în Bucureşti, trebuie date jos, deoarece reprezintă „o bătaie de joc la adresa oricărui plan de circulaţie şi de trafic' pentru Capitală.

„În Bucureşti s-au dat vouchere pentru biciclete, fără să se facă piste pentru biciclete. În Bucureşti mobilitatea urbană, transportul alternativ bat pasul pe loc, deşi există strategii, au existat resurse pentru aceste programe şi proiecte care sunt fundamentale. Ca să ieşi cu bicicleta în Bucureşti, trebuie să recunoaştem, e o adevărată aventură. Ca să îţi permiţi să te deplasezi cu alte mijloace de transport este o adevărată aventură. Promisiunea benzilor dedicate pentru transportul public şi pentru transportul alternativ a rămas pe hârtie. În loc să apară aceste benzi dedicate pe marile bulevarde, au apărut gardurile care delimitează zona de circulaţie pentru mijloace auto de tramvaie, care nu au făcut altceva decât să încurce şi mai rău circulaţia în Bucureşti. Vă spun de acum: trebuie să dăm jos aceste garduri, care au fost o bătaie de joc la adresa oricărui plan de circulaţie şi de trafic pentru Bucureşti', a spus el, în cadrul conferinţei de alegeri a PNL Bucureşti, citat de hotnews.ro.

Pe de altă parte Ludovic Orban a omis să precizeze cu cât s-a redus o călătorie cu tramvaiul acolo unde au fost montate aceste garduri în București.

Deși avem o listă lungă de reproșuri bine argumentate despre modul în care Gabriela Firea a gestionat lucrările de infrastructură din București la acest capitol chiar considerăm că a fost o decizie bună instalarea acelor garduri care delimitează traseul tramvaielor.

În Colentina și pe Bulevardul Ștefan cel Mare timpul de circulație al tramvaielor s-a redus considerabil după ce au fost instalate aceste garduri. Deși accesul mașinilor era interzis și înainte de instalarea lor sute de șoferi ignorau prevederile legale și circulau fără să le pese de nimic pe liniile respective. De aici și apariția situațiilor tensionate așa cum a fost și în cazul celebrului de acum vatman care a mutat cu tramvaiul un BMW aflat ilegal pe linia de rulare a acestui mijloc de transport în comun.

Aceste lucruri se întâmplă și pentru că Poliția Rutieră a pierdut total controlul în Capitală și în lipsa polițiștilor de pe străzi știm cum arată traficul la orele de vârf.

Dacă domnul Ludovic Orban ar fi cerut mai întâi montarea unor camere fixe cu softuri specializate pentru constatarea automată a abaterilor de la Codul Rutier și apoi desființarea acelor garduri n-am fi avut nimic împotrivă. Dar într-un oraș în care fiecare face cam ce vrea în trafic această declarație este cel mult încă o tiradă pentru un concurent politic și nu o inițiativă menită să ajute în rezolvarea problemelor reale ale traficului din București.

Adaugă un comentariu