M8: posibil succesor al lui BMW M1

Pentru a aniversa 100 ani de la infiintarea firmei, BMW planuieste pentru 2016 lansarea unui supercar cu motor central care s-ar putea numi M8 si care ar putea dezvolta in jur de 600 CP.

In anii de criza 2007-2009, BMW a anulat proiectele spectaculoase concentrandu-se pe modelele care puteau aduce profit consistent. Insa bavarezii nu au renuntat niciodata la ideea unui nou supercar care sa devina succesorul de drept al lui M1.

Astfel, sa ne amintim de studiul M1 Hommage sau de proiectul i8.

i8 ar putea fi chiar baza de pornire pentru noul M8. Seful diviziei M, Friedrich Nitschke, a propus ca M8 sa utilizeze platforma lui i8, modelul sport de tip Plug-In hybrid. Adica M8 sa preia structura de baza din aluminiu si celula pasagerilor din plastic ranforsat cu fibra de carbon dezvoltata pentru i8.

Dar in loc de motorul cu trei cilindri de 1,5 litri care antreneaza puntea spate si motorul electric de la puntea fata, prezente la i8, M8 ar putea fi propulsat de un V8 bi-turbo de circa 600 CP. Nici acest motor nu ar trebui dezvoltat de la zero, BMW avand in gama un V8 bi-turbo de 4,4 litri care dezvolta 555 CP in X5M, X6M si 560 CP in noile M5, M6 si M6 Gran Coupe. Acesta ar putea fi modificat fara probleme pana la 600 CP.

Structura din fibra de carbon ar crea un avantaj pentru BMW. i8 cantareste 1485 kg dar daca se indeparteaza bateriile, masa scade la 1280 kg. Motorul V8 nu poate cantari in plus fata de cel cu trei cilindri mai mult de 100-125 kg, astfel ca M8 ar fi mai usor decat Ferrari 458 Italia (1485 kg) sau Audi R8 (1560 kg).

Pe de alta parte, M8 ar putea imparti costurile pentru caroserie cu i8.

Nitschke va trebui sa il convinga pe Norbert Reithofer, presedintele BMW, ca investitia este eficienta si rentabilizeaza si costurile pentru i8. Nu va fi usor pentru ca pentru Reithofer masina sport de vis este i8 nu M8.

Daca M8 va primi unda verde, atunci va fi primul M8 care va intra in productie de serie. BMW a mai avut un plan de a construi un super 850i. Botezat M8, conceptul cu motor V12 si caroserie cu structura din fibra de carbon se gaseste si astazi intr-o hala la BMW, dar nu a fost produs niciodata in serie. Fostul M8 putea dezvolta 580 CP, nu departe de cei 600 CP pentru noul proiect M8.

 

 

Adaugă un comentariu