Mini: Motoare noi si tehnologie moderna

Viitoarele modele Mini vor dispune de sisteme de asistenta moderne, care vor folosi, printre altele, conexiunea la internet pentru a permite un schimb eficient de informatii intre sofer si masina. Prin acestea, se doreste transformarea lui Mini intr-un asistent veritabil al celui de la volan.

Cele mai importante noutati din acest punct de vedere sunt sistemul de avertizare la coliziune cu masini sau pietoni, cu functie City Braking, tempomatul adaptiv, sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie sau cel de asistenta activa la parcare, acestea fiind completate de un head-up display pentru afisarea in campul vizual al soferului a informatiilor esentiale. La circulati ain oras cu viteze de pana la 60 km.h, sistemul permite detectarea situatiilor periculoase, fie ca este vorba de masinile din fata sau de pietoni, emitand o avertizare sau franand autonom pentru limitarea efectelor coliziunii. La viteze de peste 60 km/h, sistemul emite un avertisment de coliziune atunci cand distanta fata de masina din fata este prea mica sau scade prea rapid, pregatind in acelasi timp sistemul de franare pentru actiune rapida si eficienta.

Noua platforma UKL (Unter Klasse), pe care va fi construita si viitorul BMW Seria 1, din 2017, precum si noile motorizari cu trei si patru cilindri sunt principalele noutati aduse de viitoarea generatie a popularului Mini. |n premiera, Mini va dispune de tren de rulare adaptiv, cu amortizoare controlate electronic. Motorizarile vor urma principiul „cilindrului ideal de 500 cmc, toate fiind dotate cu injectie directa si turbo, precum si cu arbori de contrabalansare (un arbore pe unitatile cu trei cilindri si, respectiv, doi arbori pe unitatile cu patru cilindri). La lansare, Mini va fi disponibil cu trei versiuni de motorizare, una cu trei cilindri de 1,5 litri/136 CP si una cu patru cilindri de 2,0 litri/192 CP, ambele alimentate cu benzina, si, respectiv, un diesel cu trei cilindri de 1,5 litri/116 CP.

Adaugă un comentariu