Nicolas Maure, la final de mandat în cadrul Dacia România: “Coridorul 4 este important pentru Dacia, dar este important și pentru România”

Grupul Renault a anunțat că Nicolas Maure, directorul general Dacia Renault România, va părăsi postul pe care îl ocupă în prezent în țara noastră. Maure va pleca în Rusia, la AVTOVAZ.

Născut pe 22 aprilie 1960, Nicolas Maure este inginer, absolvent al Ecole Centrale de Paris (ECP) și titular al unui MBA la Institut Europeen dAdministration des Affaires (INSEAD). Între septembrie 2006 și august 2008, Nicolas Maure a fost Directorul Uzinei Mecanica Dacia. După perioada petrecută în România, devine vicepreședinte pentru Mecanică al Renault-Nissan Purchasing Organization și Director Performanță Fabricație Renault. Din 2014, acesta ocupă funcția de director general Dacia Renault România.

În această seară, domnul Maure a susținut și ultima conferință de presă.

Declarație Nicolas Maure

“Plec din România cu tristete. În ambele șederi de aici am apreciat mult țara voastră și pe voi, românii. Față de momentul în care am venit în România, populația s-a schimbat mult (ca indivizi), ceea ce se vede în special la generațiile tinere.

Infrastructura și complexitatea procedurilor administrative au progresat. De exemplu, România este în top în ceea ce privește viteza internetului, însă rămane departe de alte state din UE în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii.

Dupa 5 ani petrecuți în România am cinci sfaturi pentru dezvoltarea sustenabilă a mediului de afaceri și a viitorului:

1. Dezvoltarea infrastructurii – în acest moment sunt 2000 de TIR-uri care pleacă săptămânal spre Nădlac și invers. Sperăm ca Guvernul actual să își respecte angajamentele privind autostrada Pitești-Sibiu. Coridorul 4 este important pentru Dacia, dar este important și pentru România. Partea de sud a României trebuie legată de cea de vest, care este acum mai aproape de Ungaria din punct de vedere logistic.

2. Păstrarea și dezvoltarea numărului de locuri de munca în industria romanească – România are materii prime, are universități bune, un sistem de educație performant și toate aceste elemente fac ca industria să poată funcționa în condiții bune. În România, industria auto generează 200.000 de locuri de muncă și joacă un rol important pentru România. Un al treilea constructor auto ar putea să vină în România, dacă acesta va fi atras de condiții și de infrastructură. Un element important este și piața națională de vehicule noi care trebuie să revină la valorile de dinainte de criză. Ford și Dacia trimit pe piața din România mai puțin de 10% din producție, ceea ce este anormal. Un alt factor important este adus de Rabla și de Prima mașină, ceea ce ar trebui corelat cu oprirea importurilor de mașini rulate, care sunt nesigure și poluante (se referă la înăsprirea condițiilor de înmatriculare și verificare pentru mașinile vechi). Măsurile necesare în acest sens se iau cu o anumită lentoare.

3. Competitivitatea companiilor este generată de angajați – Muncitorii trebuie să fie flexibili și mobili între sectoarele de activitate și regiuni. Cei cu studii superioare trebuie să studieze conform cu ofertele de muncă din piața, iar apoi trebuie găsit un sistem atractiv pentru ca tinerii să ramană în România.

4. Programe educative pentru asigurarea viitorului.

5. Asigurarea de condiții pentru investiții, astfel încât să fie atrași investitori din România și din străinătate. La finalul anului 2015, bilanțul pentru absorbirea fondurilor europene era de 70%. Acestea trebuie accelerate fără așteptarea termenelor limită. De asemenea, trebuie eliminată birocrația în ceea ce privește dosarele pentru atragerea de fonduri”, a declarat Nicolas Maure.

În locul lui Nicolas Maure, pe poziția de director general, va fi numit Yves Caracatzanis. Acesta s-a născut în Marseille și și-a început cariera în cadrul Bossard Consultants. A urmat apoi o scurtă perioadă în cadrul Hewlett Packard, iar din 1992 se află pe corabia Renault.