Noua generație Honda CR-V are cel mai avansat șasiu din istoria modelului

Compania niponă susține că noul Honda CR-V are cel mai avansat și cel mai sofisticat șasiu din istoria modelului. O platformă extrem de rigidă și cu inerție redusă este activată prin elementele de caroserie care utilizează materiale ușoare și rezistente.

Un nou tip de oțel cu o rezistență ridicată, este folosit pentru prima dată pentru noul CR-V, care reprezintă 9% din sasiul si caroseria modelului, ceea ce duce la creșterea rezistenței în zonele cele mai afectate de un eventual impact, reducând în același timp greutatea totală a șasiului.

Utilizarea combinată a oțelurilor de înaltă rezistență reprezintă 36% în noul CR-V, comparativ cu 10% față de modelul precedent. Această combinație de materiale superioare cu procese sofisticate de asamblare a dus, de asemenea, la o creștere cu 35% a rigidității la îndoire și o creștere a rigidității la torsiune cu 25%.

Dinamică  și confortul 

Noua suspensie completează rigiditatea caroseriei, contribuind la cea mai bună dinamică concentrată pe șofer din istoria modelului CR-V. Confortul este îmbunătățit față de predecesorul său, cu o nouă configurație mecanică conceput pentru a fi compatibil cu toate condițiile de suprafață ale drumului.

Sistemul de suspensie MacPherson față oferă o rigiditate laterală ridicată pentru o manevrabilitate mai bună și o rigiditate longitudinală redusă pentru mai mult confort, în timp ce noua suspensie multi-link spate oferă o stabilitate geometrică sporită pentru viteze mari, confort superior și manevrabilitate în combinație cu sistemul de direcție gestionat electric.

Sistemul de direcție al noului CR-V este special adaptat pentru piața europeană. O bară de stabilizare solidă reduce ruliul caroseriei, în timp ce o nouă structură sub-cadru din cauciuc îmbunătățește izolarea fonică față de modelul anterior CR-V.

Agile Handling Assist (AHA) și sistemul Real Time AWD

Honda Agile Handling Assist (AHA) este montat pentru prima dată pe CR-V. Sistemul răspunde la condițiile de drum asigurând  mai multă siguranță  și un comportament mai previzibil al vehiculului, inclusiv stabilizarea în viraje.

Cea mai recentă tehnologie pentru tracțiune integrală Honda – ‘ Real Time AWD cu Intelligent Control System ™’ – este disponibilă ca opțiune pe noul CR-V. Actualizările software pentru sistemul AWD au ca rezultat posibilitatea de a trimite până la 60% din cuplu la roțile din spate atunci când este necesar, în special în timpul urcării unei pante. Șoferul poate urmări distribuția cuplului printr-un indicator de pe panoul de bord. Prin revizuirile la calibrare, sistemul oferă de asemenea o performanță mai dinamică în viraje prin feedback-ul de la senzorii de viteza și de direcție.

Siguranță

Continuând strategia lansată pe modelul Honda Civic, sistemul de siguranță pasivă ACE  este completat în noul CR-V de suita de tehnologii Honda Sensing de siguranță activă și de asistare a șoferului, instalată standard pe toate variantele de echipare care include Asistența de menținere a benzilor de rulare, Controlul adaptiv al vitezei de croazieră, Avertizarea în caz de coliziune și Sistem de frânare pentru atenuarea coliziunilor.

Noua platformă CR-V încorporează structura caroseriei ACE  de înaltă generație (Advanced Compatibility Engineering), care utilizează o rețea interconectată de cadre frontale pentru a absorbi și a deflecta energia dintr-o coliziune frontală. Sistemul Honda nu este conceput doar pentru “autoprotecție”, ci și pentru a minimiza daunele altor vehicule în cazul unei coliziuni frontale prin tehnica de “compatibilitate” care absoarbe energia de impact și o deflectă prin căi multiple de încărcare departe de celula pasagerilor din mașină.

Primele livrări ale noului Honda CR-V în Europa sunt așteptate în toamna anului 2018, disponibile cu un motor pe benzină de 1,5 litri VTEC TURBO, iar după începutul anului 2019 va fi introdus și versiunea hibridă.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare