Noul ARO românesc este aproape de omologare. Cum arată mașina?

Din 2013, un grup de studenţi de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi din Iaşi au pus la cale un proiect pentru a reinventa ARO. Aceștia caută să omologheze automobilul botezat iARO Camarad.

Prototipul are un motor de 2,4 litri cu 110 cai putere şi este mai greu cu o tonă decât modelul ARO 244, după care a lucrat echipa. Prototipul noului Aro a fost realizat de studenţi din fiare vechi şi din piese preluate de la alte maşini.

Finalizarea prototipului nu s-a concretizat din cauza lipsei fondurilor. Adrian Sachelarie, coordonatorul proiectului, a declarat că își dorește să omologheze automobilul pentru a circula pe străzi.

aro_10

„O să fiu sincer ce la început, anul trecut am avut altă echipă care nu s-a ridicat la aşteptările mele şi m-am cam supărat puţin. Am avut norocul să dau în urmă cu trei ani peste un nucleu de tineri entuziaşti şi pricepuţi, dar aceştia şi-au susţinut lucrarea de licenţă şi au plecat din ţară. Proiectul a fost o bună rampă de lansare pentru ei. Cred că doar unul dintre ei mai este în România, dar sigur pleacă şi el. Nu îi poţi ţine aici pentru că nu sunt urechişti, chiar se pricep şi normal că se duc unde le este mai bine. Până nu îmi găsesc nişte băieţi care să fie cel puţin la fel cu cei care au început, nu prea putem face nimic’, a explicat pentru adevarul.ro fostul prodecan al Facultăţii de Mecanică, Adrian Sachelarie, coordonatorul proiectului.

Acesta a adăugat: “Deocamdată, proiectul stagnează. Şi din lipsă de fonduri, dar şi din lipsa băieţilor pe care nu îi mai am acum. Ei sunt ciclici, o dată mai buni, o dată mai puţini entuziaşti. Am alţii care sunt implicaţi cu proiectele lor şi nu am cum să îi conving să le lase. Stăm cum el aşa cum l-am lăsat”.

Mașina e mai ușor de omologat în străinătate

În mod ciudat, automobilul ar putea fi omologat în străinătate. “Mult de lucru nu mai este, dorinţa mea de acum este să o omologăm, să mergem cu ea pe stradă, cu numere româneşti, acesta ar fi un pas cu adevărat important. Dacă nu ne iese asta, nu am făcut nimic. Să fim clari, mă pot omologa în Republica Moldova sau altundeva, dar e jenant, nu credeţi?”, a punctat Adrian Sachelarie.

iaro-camarad-4

    vasi says:

    Hai sa fim seriosi.. trebuia neaparat sa apara “i” – ul in fata? Chiar asa lipsiti de inspiratie sa fie studentii? Viza vi de restul aberatiilor, am o intrebare: acei studenti au intrat vreodata intr-o fabrica auto? Au facut practica la vreun furnizor de componente auto?

    bulamatarriiq says:

    Mega tare masina, abia astespt sa se lanseze, sper ca va fi accesibila la pret dar sa ofere si o calitate (aka sunt disupus sa ofer un pret bun daca trece de testdriveul propriu)
    @Vasii, deacord’ cu tine, generatia “iceva” nu e prea inspirata la nume, in rest ce ai scris, e cam aberatie ! Esti genu de om care nu isi poate face sandvisiul in casa, doar nu esti masterchef :)) nu ai practica omologata si nu sti teoria producerii painii ! Puii mei, iei x componente si le ansamblezi, practic orice masina se produce sub supraveghere de standard autorizat, tot cec se omologheaza este designul si datele technice care trebuie sa coincida cu masina ! Dar nah, cei ca tine daca nu e laba nemtzeasca sau pompare din bazin cu precizie elvetiana sunt de parere ca e un lucru prost, ca doar nnaah, tu ai iesit din muma elvetiana si tata nemtzesc :)) !
    Hai baieti nu va demoralizati, tristi ca vasii sunt pe toate drumurile,dati inainte si doveditile astora ca stiti sa produeti ceva de calitate,puternic si frumos !!

Adaugă un comentariu