Noul Genesis G70 întâlnește VW Arteon

Predestinat să trezească admirație: Noul Genesis G70 întâlnește VW Arteon în primul test comparativ. Ambele au adoptat avangardistul concept Shooting Brake.

DE FAPT, AICI, CINE PE CINE FLATEAZĂ? Greu de spus, dar am găsit destul de armonios să potrivim lângă ansamblul de avioane private și pe cele două elegante modele cu cinci uși. Chiar dacă preferați să vă ridicați deasupra stratului de nori gri, având în vedere condițiile meteorologice actuale, noi rămânem pe pământ. Totuși, candidații ies în evidență în mod diferit. Noul Genesis G70 Shooting Brake este capabil în mod deosebit să întoarcă capetele. Faptul că portbagajul îi este mai puțin voluminos, iar Arteon este mai lung cu 18 centimetri, este deja evident de la prima vedere. În ceea ce privește proporțiile de succes, punctele se îndreaptă clar către noul venit din Coreea. Când intrați, geamurile fără rame ale VW-ului oferă din nou un pic de atracție, dar pielea matlasată elegant, lambriurile din cockpit cu piele artificială și cusături decorative, precum și dotările suplimentare speciale, precum scaunul pasagerului din față care poate fi reglat de la bancheta din spate, toate lasă o impresie de eleganță rafinată în G70 (echipat cu pachetul de lux).

Nici Arteon-ul cu pachetul R-Line nu pare depășit, dar nu ne plac detalii precum comenzile cu suprafețe capacitive ale volanului și cele pentru aer condiționat, dar și panoul adițional atașat al head-up display-ului. Același lucru este valabil și pentru modul de operare vocal. La mai mult de 50 000 de euro investiți într-un break rafinat te-ai putea aștepta la altceva. Sistemul Genesis, însă, are un grad de înțelegere mai cuprinzător și mai rapid, chiar dacă nu are activarea vocală a VW-ului („Bună ziua, Volkswagen…'). Pe de altă parte, șoferii lui Genesis trebuie să se descurce fără afișarea obișnuită, bună și cuprinzătoare, a hărții vehiculului din Wolfsburg în panoul digital standard de instrumente și se mulțumesc cu săgețile direcționale și o busolă pe afișajul șoferului.

Însă, când vine vorba de spațiu, VW nu lasă nimic de dorit. Aici el înscrie puncte, în special pentru pasagerii din spate care nu cunosc limitări în ceea ce privește accesul și spațiile pentru cap și genunchi. Spre deosebire, la G70, pentru cât de complex este, pentru pasagerii din spate se dovedește complicat să-și strecoare picioarele sub scaunele din față. Totuși: Cu spătarul său din spate din trei părți și spătarul scaunului pasagerului din față, care poate fi rabatat în față, G70 Shooting Brake câștigă puncte în plus în ceea ce privește variabilitatea. Când vine vorba de bagaje, având în vedere clientela, ne gândim mai mult la echipamente sportive precum genți de golf și altele asemenea. Iar cei 465 de litri ai portbagajului lui G70 sunt de obicei suficienți pentru asta. Dar cu o adâncime maximă de numai 1,70 m, în coreeană nu există suficient spațiu pentru schiuri mai lungi.

 

 

În plus, călătoria în Alpi în G70 ar trebui să dureze mai mult, mai ales cu consumul său mai mare cu aproape doi litri și jumătate ce necesită opriri suplimentare de realimentare. Nu există o altă modalitate de a descrie acest apetit: motorul turbo de doi litri, coreean, este (cel puțin în combinație cu tracțiunea integrală) o adevărată sugativă. Obiceiuri pe care altfel le cunoaștem doar de la candidații cu și mai multă putere decât circa 200 kW, cum ar fi testul nostru de anduranță cu RS 4. Grupul motopropulsor de pe Arteon inspiră mai multă încredere. În plus, împinge mai puternic, își distribuie puterea mai lejer pe toate cele patru roți și, spre deosebire de G70, nu se luptă pentru aer la peste 200 km/h. În utilizarea de zi cu zi, se observă că transmisia DSG a lui VW folosește mult mai des opțiunea de rulare liberă decât transmisia automată cu opt trepte a lui Genesis, ceea ce are are un efect relaxant în multe situații.

De asemenea, controlul parametrilor lui Arteon face diferența, funcționând mai ușor, mai precis și mai comunicativ. Nuanțele fac diferența aici, dar în general sunt clar vizibile. În plus, VW arată mai multă siguranță, pare mai puțin agitat în timpul manevrelor bruște și, în cea mai moale setare a suspensiei, atenuează deosebit de ușor denivelările de pe asfalt, fără a sări înapoi într-o manieră excesivă, așa cum se întâmplă uneori la G70 (în poziția de confort). În cele din urmă, Genesis realizează prima și singura sa victorie în capitolul costurilor. Prețul semnificativ mai mic, garanția cu trei ani mai lungă și scutirea completă de la costurile reviziilor pentru primii cinci ani sunt argumente puternice. Este bine de știut că la G70 reviziile se fac la intervale scurte de service. Dacă aceste din urmă avantaje sunt suficiente pentru clasa business, ele nu sunt suficiente și pentru o victorie în fața grozavului Arteon.

 

CLASAMENT

VW Arteon

O victorie incontestabilă pentru sobrul din Wolfsburg, care își ține cu ușurință adversarul la distanță aproape în toate capitolele.

Genesis G70
Rațional, doar costurile vorbesc pentru G70. Din punct de vedere emoțional, seduce cu o manoperă mai fină și exclusivitate.

 

CONCLUZIE
În cele din urmă, ratingul lui G70 rămâne în mod clar în urma lui Arteon. Cu toate acestea, el nu pierde carisma protagonistului special și atinge, de asemenea, un nivel respectabil de 520 de puncte. Totuși, caracteristicile lui Arteon se dovedesc mai importante și, mai presus de toate, mai adaptabile.

Adaugă un comentariu