Oficial: Noul Volkswagen Passat

Volkswagen a prezentat cea de-a opta generație a lui Passat, pe care îl promovează ca „cel mai de succes model business de pe piața europeană’.

Cu un design evoluat din cel al generației precedente B7, noul Volkswagen Passat măsoară 4.767 mm în lungime, 1.832 mm în lățime și 1.456 mm în înălțime. Comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește, B8 este mai scurt cu 2 mm, mai lat cu 12 mm, iar în înălțime a pierdut 14 mm. Ampatamentul a crescut și el cu 80 mm, ajungând acum la 2.789 mm – cu reale beneficii pentru spațiul interior.

008-2015-volkswagen-passat-1

Exact asta promite și Volkswagen, care a anunțat un portbagaj mai mare cu 21 de litri în cazul versiunii sedan și cu 47 de litri mai mare în cazul modelului Variant, noua generație oferind un spațiu pentru bagaje de 586 și respectiv 650 de litri. În cazul în care este rabatată bancheta din spate, break-ul are un volum util de 1.780 litri.

Sub eleganta caroserie – ce transmite câteva reminiscențe către fosta navă amiral a mărcii, Phaeton – se găsește populara platformă modulară MQB a grupului VAG, care mulțumită unei structuri mixte oțel-aluminiu, face ca noul model să cântărească cu până la 85 kg mai puțin, cea mai ușoară versiune având o masă proprie de numai 1.312 kg.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Tehnologiile de la interior vor aduce din nou Passat-ul în vârful segmentului. De exemplu, sistemul de infotainment dispune în cazul versiunilor de top de un ecran tactil cu o diagonală incredibilă: 12.3 inchi. Oricum, chiar și modelele de la baza gamei vor avea un display color pe consola centrală, însă acesta va fi mai discret, măsurând „doar’ 6,5 inchi.

Din lista de dotări merită amintite head-up display-ul, un sistem multimedia pentru locurile din spate ce se poate sincroniza separat cu telefonul mobil sau cu o tabletă, sisteme de asistare a conducerii care pot frâna autonom la vieze mici, monitorizare a pietonilor și multe altele. Volkswagen susține că trei dintre sistemele de asistare a conducerii sunt prezente în premieră pentru un model din acest segment: Emergency Assist (oprește singur mașina în caz de urgență), Trailer Assist (ajută la manevrarea mașinii când este tractată și o remorcă) și Traffic Jam Assist.

015-2015-volkswagen-passat-1

 

Variantă plug-in hibrid și propulsor 2.0 TDI de 240 CP

În total, clienții vor putea alege nu mai puțin de 10 motorizări turbo cu injecție directă, atât diesel cât și cu benzină, cu puteri cuprinse între 120 și 280 CP. Toate vor fi echipate cu un sistem Start/Stop și vor avea frânare regenerativă, respectând evident normele de mediu Euro 6.

Cea mai mare noutate este modelul plug-in hibrid care oferă o autonomie electrică de 50 km. Cu o putere totală de 211 CP, acesta combină aportul unui propulsor 1.4 TSI cu cel al unui motor electric înglobat în cutia de viteze – care este una cu ambreiaj dublu (DSG).

021-2015-volkswagen-passat-1

Un alt motor remarcabil – mai ales pentru publicul de pe bătrânul continent, mare amator de motoare diesel – este o nouă generație a popularului 2.0 TDI, care dezvoltă nu mai puțin de 240 CP. Disponibil numai în combinație cu  o transmisie DSG și cu un sistem de tracțiune integrală 4MOTION, acesta este capabil să atingă 100 km/h în numai 6,1 secunde, are o viteză maximă de 240 km/h, iar consumul mediu declarat de producător este de 5,3 l/100 km.

Germanii vor putea comanda noul Passat începând de săptămâna viitoare, cu prețuri începând de la 25.875 euro pentru versiunea sedan și de 25.950 pentru Variant. Însă adevărata premieră mondială a noului Passat, când îl vom putea admira pe viu, va avea loc la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie a acestui an.

 

 

 

Adaugă un comentariu