Opel Ampera – Revolutia electrica

Inca de pe vremea lui Jules Verne, visam la automobilul electric. Opel Ampera are toate calitatile pentru indeplinirea acestui vis.

General Motors pare sa fie primul producator care va introduce in productia de serie un automobil cu propulsie electrica accesibil publicului larg. Opel Ampera isi are originile in conceptul Chevrolet Volt, prezentat pentru prima oara in ianuarie 2007, si nu este prima incercare a lui GM in acest domeniu.

EV1 (1996) a fost un model electric produs in serie mica si folosit in principal pentru testarea in viata reala a comportamentului unui vehicul electric. Principala problema a lui EV1, ca si a altui model electric care poate fi cumparat astazi pentru aproape 120.000 de euro (Tesla Roadster), era autonomia scazuta.

Ampera rezolva aceasta problema folosind un motor clasic cu ardere interna care, insa, nu antreneaza direct rotile matinii ca in cazul hibrizilor (Toyota Prius este un exemplu foarte popular), ci doar furnizeaza energia necesara motorului electric, prin intermediul unui generator.

Din acest punct de vedere, Opel Ampera nu este un hibrid, rotile sale fiind antrenate exclusiv de motorul electric, la orice viteza. Ingeniozitatea lui Ampera se datoreaza tehnologiei Voltec, ale carui principale componente sunt pachetul de baterii Li-Ion in forma de T, care asigura 16 kWh, motorul electric de 116 kW (150 CP) si generatorul electric antrenat de un motor pe benzina, de 1,4 litri si 71 CP.

Pentru distante mai mici de 60 km, Ampera nu consuma deloc benzina, energia fiind furnizata exclusiv de baterii. Cuplul urias al motorului electric (370 Nm pe toata plaja de turatii) asigura prestatii decente (viteza maxima de 161 km/h si acceleratie de la 0 la 100 km/h in 9 secunde).

Dupa epuizarea acumulatorilor, intra in functiune motorul pe benzina, care furnizeaza suficienta energie electrica pentru a parcurge alti 500 km. Avantajele sistemului sunt evidente: pentru deplasarea pe distante scurte (mersul la serviciu, pentru majoritatea, nu presupune parcurgerea unei distante zilnice mai mari de 50 km), consumul de combustibil este zero. Incarcarea acumulatorilor se poate face de la motorul pe benzina, de la reteaua electrica de 220 Volti.

Trebuie precizat ca Ampera nu este un vehicul experimental, unde confortul este sacrificat de dragul ideii. Spatiul este suficient pentru patru persoane adulte si bagajele aferente, iar confortul este la nivelul asteptarilor unei berline de clasa compacta.

Intrarea in productie este asteptata pentru 2012, in prezent General Motors urmarind perfectionarea bateriilor, dar si incheierea unor parteneriate cu producatorii de energie electrica in vederea realizarii unei infrastructuri pentru reincarcarea bateriilor.

Adaugă un comentariu