Opel Grandland X 1.6 D Ultimate: Un SUV echilibrat şi economic

Nemţii au nimerit-o GRANDLAND X. Sau mai degrabă francezii? Nu contează, cel mai mare SUV oferit sub sigla Opel arată bine şi se conduce şi mai bine.

Consumul în oraş se încăpăţânează să rămână în jurul valorii de 6 litri la 100 de kilometri pe versiunea cu cutie manuală, aspectul frontal cu lumini de zi LED este impunător, iar culoarea Albastru Topaz cu plafon negru este alegerea evidentă. Mici accente sunt preluate de la Astra, însă Grandland X nu duce lipsă de personalitate şi nimeni nu-i poate acuza pe ingineri de lipsă de inspiraţie. Parcarea cu spatele a SUV-ului de aproape 4,5 metri dă puţin de furcă şoferului, însă camera video de pe hayon şi sistemul de camere 360 de grade te scapă de orice bătaie de cap. Asta dacă vrei să parchezi tu, pentru că Grandland X vine cu sistem automat de parcare: el preia controlul volanului, ţie îţi rămân acceleraţia şi frâna.

Pentru o maşină de 1,6 metri înălţime, marele SUV Opel este surprinzător de stabil, chiar şi la viteze ridicate. Grandland X se înclină în viraje, însă deloc ameninţător. Dieselul de 1,6 litri oferă 120 de cai-putere şi un cuplu de 300 Nm, mai mult decât suficient pentru oraş, dar nici în afară nu te lasă la greu. Rezervele de putere există, iar motorul trage destul de susţinut până spre 140-150 de kilometri pe oră, dar de acolo avansează mai încet. Deşi dotat doar cu tracţiune faţă, vine cu un supliment întâlnit la Peugeot: modurile de condus. Avem Zăpadă, Noroi,

Nisip, fără ESP şi Normal. Cutia manuală cu 6 trepte este destul de bine etajată, însă varianta automată probabil va face viaţa mai uşoară la bord. Altfel, la accelerare, dieselul transmite roţilor din plin cuplul deţinut, iar în primele trei trepte Grandland X oferă o senzaţie plăcută de maşină puternică. Funcţiile de siguranţă sunt prezente din plin: avem asistent pentru menţinerea benzii de circulaţie, sistem de frânare de urgenţă şi tempomat adaptiv, pe lângă airbaguri, ABS şi ESP.  Şoferul stă comod pe scaunele care pot avea tapiţerie din piele, ventilaţie şi încălzire, iar pasagerii din spate nu se pot plânge de lipsă de spaţiu. Portbagajul are 514 litri, însă, prin rabatarea banchetei, obţinem un spaţiu masiv de încărcare, de 1.652 de litri. Interiorul este tipic ultimelor modele Opel: curat, puţine butoane, tabletă mare poziţionată sus, iar sistemul de climatizare este perfect intuitiv. O ergonomie minunată. Este uimitoare trecerea făcută de Opel de la interioarele vechi, încărcate cu zeci de butoane, la variantele simplificate, moderne şi practice. Frâna de mână este prin buton, iar între cadrane găsim un ecran cu informaţii şi setări. Să nu uităm de sistemul start&stop care porneşte motorul şi la rotirea uşoară a volanului, nu doar la apăsarea ambreiajului. Nu am înţeles de ce în echiparea Ultimate doar scaunul şoferului avea reglaj electric, nu şi cel al pasagerului, sau de ce butonul sistemului de infotainment care mă aşteptam să-mi deschidă meniul mă ducea doar la partea de conectivitate, însă acestea sunt mici neajunsuri. Am spus că are şi portbagaj cu deschidere prin mişcarea piciorului sub bara din spate?

Verdict

Cel mai mare SUV Opel are toate şansele să îşi găsească rapid clienţi. Se conduce bine, consumă puţin, iar designul te cucereşte. Nu există însă decât trei motorizări, iar varianta de bază vine destul de slab echipată.

Adaugă un comentariu