Opel Monza: viitorul arata bine

Opel a prezentat mai multe informatii si fotografii cu vedeta standului sau la Salonul auto de la Frankfurt, conceptul Monza.

Prin conceptul Monza, designerii din echipa condusa de Mark Adams prezinta o noua interpretare a designului sculptural care a intrat prima data in productie cu modelul Insignia. Suprafetele sculpturale ale Monza Concept cu patru locuri, ce are o lungime de 4,69 metri, evoca valurile oceanului care se sparg la tarm. Designul partilor laterale ale Conceptului Monza asigura accesul si iesirea usoara a pasagerilor din fata si din spate, in acelasi timp subliniind pasajele rotilor spate proeminente si sportive, care au aceeasi latime ca cele din fata.

Linia acoperisului Conceptului Monza este extrem de rafinata: la inceput urmeaza o forma circulara, ca a unui coupé clasic, pentru ca apoi, chiar inainte de ajunge la hayon, sa unduiasca usor in sus. În ciuda aspectului sportiv si a siluetei joase, cu o inaltime de doar 1,31 metri, nu exista nicio pierdere de spatiu in portbagaj, care are un volum de 500 de litri, si nu este afectat nici spatiul la cap pentru ocupantii locurilor din spate. Acest lucru se intampla deoarece intreaga structura a habitaclului este coborata cu aproximativ 15 cm fata de modelele conventionale. De fapt, Monza Concept asigura un compartiment pentru pasageri la fel de spatios ca cel specific autovehiculelor de clasa medie. Portierele cu deschidere de tip fluture ofera o functionalitate maxima si o perspectiva spectaculoasa in momentul deschiderii, datorita absentei unui montant B.

Cu 35 de ani in urma, modelul Monza original era deja cu mult inaintea timpului sau, avand un ecran digital in cadrul postului de conducere. Monza Concept continua inovatiile prin tehnologia revolutionara de proiectie LED. Soferii nu se mai confrunta cu monitoarele separate care afiseaza diferite informatii; acestia beneficiaza acum de o plansa de bord lata, sculptata, care se intinde de la o portiera la alta si este utilizata ca o suprafata unica de proiectie. Informatiile si elementele decorative sunt afisate pe aceasta suprafata, pe care soferul o poate personaliza in functie de necesitati, preferinte sau dispozitie. Un numar de 18 proiectoare LED creeaza un afisaj continuu, adaptabil si multifunctional. Aceasta reprezinta o premiera mondiala pentru un autovehicul. Fiind utilizata deja in cadrul evenimentelor, aceasta tehnologie a facut senzatie cu ocazia unor evenimente importante, cum ar fi Jubileul reginei Elizabeth a Marii Britanii, designerii Opel fiind primii care s-au gandit sa o implementeze la bordul unui autoturism. Grafica 3D este impresionanta si reflecta toate functiile importante, de la informatiile de precizie referitoare la autovehicul si cele pentru informarea soferului, pana la optiuni de internet si de comunicare, precum si elemente decorative. Atat zona in care sunt afisate informatiile cat si fundalul pot fi configurate in mod individual, iar utilizarea se efectueaza prin comenzi vocale si cu ajutorul butoanelor de pe volan.

Monza Concept are la baza un design modular ce asigura cea mai mare flexibilitate posibila in selectarea unui sistem de propulsie. Pentru Conceptul Monza care va fi prezentat la salonul auto de la Frankfurt, inginerii au conceput un sistem de propulsie electric cu un sistem de autonomie extinsa pe baza de GNC (gaz natural comprimat), o alta inovatie ce porneste de la tehnologia revolutionara a modelului Ampera. Motorul de ultima generatie cu trei cilindri 1.0 SIDI turbo, care este lansat de asemenea in premiera la salonul auto IAA, preia rolul de range extender, dar face acest lucru cu gaz natural in loc de benzina, reducand si mai mult emisiile de CO2 ale autovehiculului. Prin aceasta abordare, Opel continua sa imbine potentialul propulsiei electrice cu avantajele motoarelor cu combustie interna.

Adaugă un comentariu