București, a doua cea mai poluată capitală europeană. Iată clasamentul complet!

Se pare că București nu este chiar cea mai ostilă capitală din Europa în privința calității aerului. Ce-i drept, nici departe de prima poziție nu este…

Citește și:

Cum afli norma de poluare a maşinii tale – înainte să plăteşti o amendă pentru Taxa Oxigen

Noua taxă de poluare: Ce spune Ministrul Mediului?

Primarul Iașiului, despre taxa Oxigen: „care este diferența dacă plătești dar tot poluezi?’

MAI, Cod Rutier 2020: trotinetele electrice, interzise pe trotuar

Vânzări în România: cu 20% mai multe mașini vândute în 2019, comparativ 2018

Un raport publicat de Greenpeace România confirmă o situație de care atât autoritățile în domeniu, cât și populația Bucureștiului sunt din ce în ce mai conștienți: capitala României este foarte polulată.

Documentul intitulat „Mobilitate durabilă în București. O evaluare bazată pe indicatori’ a fost pregătit de Institutul Wuppertal pentru Climă, Mediu și Energie și prezintă – în termeni de comparație cu alte capitale europene – situația transportului public, a siguranței rutiere, calității aerului, managementului mobilității și a mobilității active.

Compilarea acestor statistici a poziționat Bucureștiul pe locul 13 din cele 14 capitale analizate. Pe ultimul loc se află Roma. Topul – în ordine descrescătoare – este alcătuit din Copenhaga, Amsterdam, Oslo, Zurich, Viena, Madrid, Paris, Bruxelles, Budapesta, Berlin, Londra, Moscova, București și Roma.

La capitolele siguranță rutieră, calitatea aerului și mobilitatea activă (adică deplasarea nemotorizată, în care nu sunt incluse nici măcar scuterele electrice) Bucureștiul s-a clasat pe penultimul loc. În ceea ce privește managementul mobilității (infrastructura rutieră), capitala României a ocupat ultima poziție din clasament.

„În aceste domenii este nevoie de îmbunătăţiri concrete precum dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni şi biciclişti, combaterea parcatului ilegal pe trotuare, extinderea spaţiilor verzi urbane, precum şi prioritizarea în trafic a mijloacelor de transport public, prietenoase cu mediul, pentru a reduce durata călătoriei şi, prin urmare, pentru a creşte atractivitatea lor pentru localnici şi navetişti’, au declarat realizatorii raportului.

Documentul complet îl găsiți aici.

Adaugă un comentariu