Porsche a lansat cel mai puternic 911 din toate timpurile

Noul Porsche 911 GT2 RS a fost prezentat în premiera mondială la Festivalul Vitezei de la Goodwood, din Marea Britanie . Sub capota noului model se află un motor boxer biturbo de 700 CP . Acest propulsor stabileşte noi standarde în gama producătorului german,  911 GT2 RS fiind considerat cel mai puternic Porsche 911 din toate timpurile.

Având o greutate de 1.470 kg cu rezervorul plin, noul Porsche 911 GT2 RS accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde și atinge o viteză maximă de 340 km/h, iar datorită sistemului de propulsie similar celui din motorsport, noul 911 GT2 RS are un avantaj de 80 CP față de predecesorul său de 3,6 litri, dezvoltând un cuplu de 750 Nm (cu 50 Nm în plus).

Porsche 911 GT2 RS vs Porsche 911 Turbo S

Motorul se bazează pe cel de 3,8 litri al modelului 911 Turbo S, care generează 427 kW (580 CP). Pentru a spori performanța, turbocompresoare de mari dimensiuni împing un volum mai mare de aer în camerele de combustie. Un nou sistem supli-mentar de răcire asigură o ventilare optimă atunci când motorul e suprasolicitat, iar la temperaturi foarte ridicate, stropește cu apă intercooler-ul. Astfel, temperatura amestecului ajunge în gama de suprapresiune, livrând putere optimă chiar și în condiții extreme.

Pentru comparaţie un Porsche 911 Turbo S, cu motorul  de 580 CP accelerează de la 0 – 100 km/h  în 2,9 secunde şi are o viteza maximă de 330 km, în timp de noul Porsche 911 GT2 RS are motorul de 700 CP, accelerează de la 0 – 100 km/h  în 2,8 secunde şi are o viteza maximă de 340 km.

Transmisia PDK GT cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte, personalizată, de pe noul GT2 RS permite ca puterea să fie transferată fără întrerupere. În plus, sistemul de evacuare, special conceput din titan ultra ușor, cântărește cu aproximativ șapte kilograme mai puțin decât cel utilizat pe 911 Turbo și oferă un sunet de impact.

La fel ca toate modelele sport GT, noul 911 dispune de o suspensie PSM special calibrată, cu un mod Sport personalizat, pentru a oferi o dinamică optimă la condus. Prizele de aer și gurile de admisie puternice, alături de eleronul impunător subliniază faptul că aerodinamica vehiculului a determinat atât  forma, cât și designul exteriorului. Roțile mari și late (265/35 ZR 20 în față și 325/30 ZR 21 în spate) asigură forță la frânare și virare. Noul Porsche 911 GT2 RS este dotat cu sistemul de frânare ceramic, PCCB, în echiparea standard.

Pachetul opțional Weissach pentru noul Porsche 911 GT2 RS

Pachetul Weissach reduce greutatea mașinii cu 30 de kg și include elemente suplimentare din plastic ranforsat cu fibră de carbon și din titan. Plafonul și barele antiruliu sunt fabricate din carbon, la fel cum sunt și tijele de cuplare de pe cele două osii. Jantele de magneziu, prin greutatea lor brută redusă, conferă numeroase proprietăți impresionante șasiului. Hayonul compartimentului pentru bagaje și plafonul în finisaj cu textură de carbon sunt ornate cu o bandă centrală, la culoare cu restul caroseriei, pentru un efect vizual distinct.

Compartimentul pentru pasageri al noului 911 GT2 RS este dominat de tapițerie Alcantara roșie, piele neagră și accente în finisaj cu textură de carbon, în versiunea standard. Volanul sport GT2 RS, cu padele de schimbare a vitezei, permite trecerea rapidă și sportivă dintr-o treaptă de viteză în alta. La fel ca în fiecare 911, Porsche Communication Management (PCM) este unitatea centrală de control pentru funcțiile audio, de navigatie și de comunicare. Modulul Connect Plus și aplicația Porsche Track Precision sunt, de asemenea, incluse în echiparea standard, permițând înregistrarea, afișarea și analizarea informațiilor de la volan pe smartphone.

Preţuri pentru România

În România, prețurile pentru noul Porsche 911 GT2 RS pornesc de la 258.726 Euro, fără TVA. Vezi în secţiunea Auto Bild dedicată maşinilor noi toate modelele Porsche disponibile în România.

Adaugă un comentariu