Referință marcantă a automobilului popular francez prin concept și longevitate, Citroën 2CV a împlinit 75 de ani!

În anii care au precedat al Doilea Război Mondial, proiectul lui Citroën 2 CV prinsese contur și se materializase sub indicativul TPV. Poate că sună criptic și incitant, dar cele trei inițiale veneau de la „Toute Petite Voiture' (traducere liberă: masina micuță). Modestia nu a lipsit nici din seminficația denimirii oficiale a lui Citroën 2 CV: „doi cai' fiind traducerea adliteram a sintagmei „deux chevaux'.

Invers proporționale cu trimiterea denumirii au fost, însă, longevitatea lui Citroën 2 CV în fabricație – adică intervalul dintre 1949 și 1990 – și cifra totală de producție – 5,114,969 de exemplare. Fabricația sa a demarat în anii postbelici, după ce Citroën 2 CV a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Paris pe 7 octombrie 1948. Ultimul Citroën 2 CV a ieșit din fabrica de la Mangualde (Portugalia) la 42 de ani de la lansare, la ora 16:00, pe data de 27 iulie 1990.

Automobilul cu înfățișare originală a devenit în scurt timp o celebritate, conceptul său ilustrând foarte bine valorile esențiale ale mărcii Citroën: 2 CV a reușit să fie simultan popular, confortabil, simplu, rezistent la uzură și accesibil ca preț.

Lucrul la proiectul „TPV' a început pe la mijlocul anilor treizeci, în 1936 mai precis. Ideea era de a oferi persoanelor cu venituri mici o mașină economică și versatilă. În 1937, a fost asamblat primul prototip funcțional al proiectului TPV, cântărind doar 370 kg și având un singur far (legislația la acea vreme nu impunea două). Vehiculul putea transporta până la patru persoane și 50 kg de bagaje la o viteză maximă de 50 km/h și era neașteptat de confortabil.

250 de exemplare de pre-producție urmau să fie anunțate la Salonul Auto de la Paris din 1939, dar izbucnirea războiului a schimbat situația și prioritățile industriei franceze. Exemplarele care fuseseră construite au fost distruse – toate, mai puțin patru, care au fost păstrate în secret la Centrul de testare Citroën din La Ferté-Vidame. Când a intrat în producție, în iulie 1949, Citroën 2 CV era o mașină mică, având motor cu doi cilindri de 9 CP, 375 cmc, răcit cu aer. Vehiculul era capabil să atingă o viteză maximă de 50 km/h.

Forma total ieșită din comun a caroseriei sale a atras atenția publicului, dar succesul uriaș al lui Citroën 2 CV se datorează conceptului practic incomparabil, însoțit de un real confort și o agilitate surprinzătoare. În plus, automobilul era ultra economic în exploatare. Până în 1950, numărul comenzilor a urcat la cote formidabile, împingând termenele de livrare cu până la 6 ani.

Pe 7 octombrie 2023 este programat un eveniment aniversar încărcat de semnificații: sărbătorirea a 75 de ani de la startul legendei Citroën 2 CV. Festivitatea va avea loc la muzeul Conservatoire Citroën. În manieră cât se poate de sugestivă, șaptezeci și cinci de exemplare 2 CV restaurate și întreținute cu pasiune de colecționari private se vor fi reuni la muzeul mărcii din Aulnay-sous-Bois. Începând de la ora 10, vizitatorii vor avea șansa de a descoperi aceste bijuterii ale istoriei auto și de a discuta cu proprietarii lor.

Evenimentul este deschis publicului și va fi o zi de neuitat pentru fanii Citroën, pasionații de mașini clasice și curioși. Vizitatorii vor avea, de asemenea, ocazia să viziteze Conservatoire Citroën, care găzduiește aproximativ 250 de automobile emblematice ale mărcii franceze, oferind o perspectivă fascinantă asupra istoriei sale.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare