Roadster electric și o dovadă că nemții sunt cei mai buni englezi: Wiesmann Project Thunderball. Și nici nu-i scump…

Au trecut deja decenii bune de la debutul roadsterelor Wiesmann și, dacă unii credeau că subiectul a fost epuizat complet până în 2022, marca din Dülmen s-a hotărât să-i contrazică. Și nu oricum, ci cu șocuri electrice. Despre asta este vorba în cazu noului Wiesmann Project Thunderball.

Roadsterul Wiesmann este acel obiect care le face ochii să fugă într-o parte doritorilor de roadstere Jaguar XK 120/140. Nu a fost gândit ca o replică. Mai degrabă, ar putea fi considerat ca un succesor virtual pentru roadsterele britanice, o linie de ADN pe care Jaguar (noi nu știm de ce) a renunțat să o ducă mai departe.

Masca îngustă, capota lungă, silueta joasă, formele fluide, caracterul lighweight-stilat și motorizările cu configurație „straight-six' (merci BMW!) asta transmit. Frații Wiesmann au făcut eforturi remarcabile pentru ca roadsterele lor să fie demne și, de ce nu, superioare în multe privințe produselor britanice de la care își trag inspirația. Știm că germanii fac lucruri foarte bune, de ne nu ar face ei și cele mai bune roadstere englezești?

Din 2022, Wiesmann Project Thunderball propune înlocuirea motorizărilor cu ardere internă cu propulsia electrică. Wiesmann nu a lucrat niciodată discret și, bineînțeles, nici acum nu a făcut-o: „Thunderball' este numele unuia dintre filmele cu agentul James Bond (1965) și mai desemnează fenomenul extraodrinar al fulgerelor globulare.

Cât despre Wiesmann Project Thunderball, roadsterul are un sistem de propulsie 100% electric de înaltă tensiune (800 V, mai precis). Pachetul de baterii are o capacitate de 92 kWh, iar perechea de motoare electrice pe care o alimentează dezvoltă 680 CP. Să fie deja prea mult, pentru o caroserie minimalistă de două locuri? Nu neapărat, din moment ce masa mașinii nu prea se mai încadrează în conceptul lightweight: 1.700 kg. Roadsterul este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 2,9 s, performanța fiind posibilă inclusiv datorită caracteristicii de cuplu „plate', specifică motoarelor electrice: încă din prima clipă în care acestea „mișcă', la roți ajung 1100 Nm! Autonomia WLTP ar fi de 500 km, spune Wiesmann.

Chiar dacă sistemul de propulsie s-a aliniat la standardele celui de-al treilea mileniu, interiorul rămâne în mare parte asimilabil vremurilor de glorie ale roadsterelor (anii 1960, să zicem). Există infotainment cu touchscreen la bord și un panou digital în fața volunului, dar setul complet de instrumente analoage cu rame cromate montat pe consola centrală îți va captiva iremediabil privirea. Prețul unui Wiesmann Project Thunderball: de la 300.000 de euro.

Adaugă un comentariu

Articole similare