Suedezii polarizează din nou atenția celor interesați de EV-uri de top: Polestar 4 extinde în manieră tentantă oferta mărcii premium.

Polestar 4 a fost numit cel de-al doilea SUV al mărcii, probabil pentru că aplicarea acronimului „SUV' la cât mai multe dintre automobilele noi este considerată oportună. Altfel, Polestar 4 este o prezență elegantă, fluidă, însă care nu poate să evite particularitatea stilistică specifică EV-urilor: are podeaua groasă, pentru că acolo se găsește o mare baterie.

Părerea noastră: o podea groasă nu face mașina să fie SUV. Niște caracteristici de trecere potrivite cu ideea rulării polivalente on/off-road ar face mașina să fie SUV, dar ampatamentul lung și garda la sol nu prea înaltă îl îndepărtează pe Polestar 4 de ideea menționată. Altfel, consolele față și spate scurte, plus tracțiunea AWD corespund etichetei oficiale de SUV-coupé sub care a fost prezentat Polestar 4.

Ce spune Thomas Ingenlath, CEO Polestar, cu privire la proaspăt-lansatul produs: „Cu Polestar 4 am adoptat o nouă abordare fundamentală a designului SUV-coupé. În loc să modificăm pur și simplu un SUV existent, oferindu-i o linie mai joasă a acoperișului, implicit compromițând elemente precum spațiul locurilor din spate și confortul, am proiectat Polestar 4 pornind de la zero. Automobilul ilustrează o nouă rasă de SUV-coupé care insistă pe confortul și experiența plăcută de călătorie a pasagerilor din spate'. Polestar 4 va fi poziționat între Polestar 2 și Polestar 3 în termeni de dimensionare și preț.

Aparținând unei mărci definite prin design, Polestar 4 preia și dezvoltă elementele-cheie materializate pentru prima dată de concept-car-ul Polestar Precept. Aceastea includ eliminarea lunetei transparente, care generează un nou ambient de călătorie în zona pasagerilor din spate, și separarea sus-jos a blocurilor optice frontale prin două lame cu semnătură luminoasă unică Polestar.

Construit pe platforma tehnică premium Sustainable Experience Architecture (SEA) dezvoltată în cadrul Geely Holding, Polestar 4 este un SUV-coupé din clasa mare, având un ampatament lung de 2.999 mm. Lungimea totală este de 4.839 mm, lățimea este de 2.139 mm și înălțimea este de 1.544 mm. Dimensiunile interioare sunt evident generoase, în special în spate, unde ocupanții sunt învăluiți într-un mediu intim, cu scaune rabatabile. Iluminarea ambientală reglabilă care adaugă o notă original suplimentară interiorului, inspirată fiind de sistemul solar.

Pavilionul panoramic standard de sticlă dispune opțional de funcție electrocromatică. Aceasta permite o reglare opacă sau transparentă, după dorință. Datorită eliminării lunetei, plafonul de sticlă se întinde dincolo de capetele ocupanților din spate, creând o ambianță interioară cu adevărat unică. Un ecran media secundar care include controlul climatizării este montat între spătarele scaunelor din față pentru a fi la îndemâna pasagerilor din spate.

Oglinda retrovizoare interioară a fost înlocuită cu un ecran de înaltă definiție care arată imagini preluate în timp real de la o cameră din spate montată pe acoperiș, oferind un câmp vizual mult mai larg decât cel întâlnit la majoritatea mașinilor moderne. Imaginea digitală poate fi dezactivat pentru a permite șoferilor să vadă în schimb ocupanții din spate, dacă este necesar.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare