Sunt bicicletele o soluție pentru traficul aglomerat? Câte mașini sunt în București și câți oameni au biciclete?

Primul pas pentru descongestionarea traficului din Capitală a fost amenajarea pistelor pentru bicicliști. Din păcate, mulți preferă să meargă pe bicicletă doar în week-end, iar în cursul săptămânii folosesc mașina.

Conform statisticilor, Amsterdam, orașul bicicletelor din Europa, avea în urmă cu trei ani 800.000 de locuitori şi 880.000 de biciclete. Cifrele capitalei olandeze arată că 32% din toate tipurile de călătorii făcute aici sunt cu bicicleta şi numai 22% cu maşina.

Se poate și în București?

Există voci avizate care susțin cu tărie ideea traficului eco în “Micul Paris”. “Transportul cu bicicleta trebuie promovat numai după ce se dezvoltă o infrastructură adecvată, altfel devine periculos’, a precizat Stella Ronner-Grubačić, ambasadoarea Olandei, țară în care „bicicleta face parte din ADN-ul oamenilor’.

La finele anului 2015, primăria București finalizase lista străzilor pe care vor fi amenajate piste pentru biciclete. Conform proiectului urmau să fie create piste pentru bicicliști pe 55 de bulevarde și în 6 parcuri din Capitală, pe o distanță totală de 99,9 kilometri. Durata de implementare a proiectului este de 18 luni.

Sunt bicicletele o soluție pentru traficul din București?

În ultima perioadă, tot mai mulți locuitori ai Capitalei aleg să se deplaseze cu biciclete. Statisticile arată că în țara noastră se vând anual biciclete de 45 de milioane de euro și 30% dintre locuitori au o bicicletă acasă. Din păcate, genul acesta de plimbări se fac mai ales în week-end, întrucât sunt foarte puțini cei care merg cu bicicleta la job.

Datele oficiale mai spun că în București există 455 de maşini la mia de locuitori, capitala României devansând Parisul, Budapesta sau Amsterdam.

    Spirea Alin says:

    Care date? Unde le-ati gasit? Citati o sursa, va rog!

Adaugă un comentariu