Tesla are nevoie de o nouă fabrică pentru producția Model Y. Este România pe lista scurtă?

Tesla a prezentat recent o primă imagine cu viitorul crossover care ar trebui să intre în producție în 2019. Tesla Model Y, despre care se presupunea inițial că va folosi platforma sedanului Model 3, va folosi o nouă platformă.

Informația despre noul Model Y a fost confirmată de proprietarul Tesla, Elon Musk. La adunarea acționarilor companiei din această săptămână Musk a plusat și a anunțat că fabrica Tesla din Fremont și-a atins potențialul maxim de producție. Liniile de producție sunt ocupate la maxim de unitățile Model S, Model X și viitorul Model 3 va fi produs tot la Fremont.

Anunțul CEO-ului Tesla Elon Musk readuce în actualitate declarațiile fostului ministrul al Economiei, Costin Borc din aprilie 2016 despre posibilitatea ca celebra companie americană specializată în producția autoturismelor electrice să deschidă o fabrică în România.

“România are “discuții incipiente” pentru atragerea unui producător de mașini electrice, declara într-un interviu pentru HotNews.ro vicepremierul Costin Borc, ministru al Economiei. Întrebat dacă e vorba despre o companie europeană sau una americană, Costin Borc a răspuns: “Mai lipsea să mă întrebați dacă e o companie al cărei nume începe cu “T” și se termină cu “esla”. S-ar putea. S-ar putea”.

Declarațiile fostului ministru Borc veneau la doi ani distanță după ce în presa din România apăruseră informații credibile despre interesul unui mari companii auto de a deschide o nouă fabrică în România.

În iulie 2014 fostul secretar de stat din Ministerul Economiei, Adrian Volintiru declara pentru economica.net că un concern auto de anvergură mondială a însărcinat o firmă de consultanţă să-i găsească un teren de 40 de hectare în România pentru o fabrică greenfield cu o capacitate de 300.000 de unităţi pe an

Roland Berger a venit, pe la începutul anului, cu o adresă la minister în care solicita ajutorul statului în alegerea unui amplasament pentru o investiţie auto, pentru un client al cărui nume nu l-au dezăvăluit. Din discuţiile cu consultantul, am înţeles că România este pe lista scurtă pentru o investiţie într-o unitate de producţie auto cu o capacitate anuală de 300.000 de maşini’, a declarat Adrian Volintiru.

Un argument în plus pentru a întreține speranțele privind o viitoare fabrică Tesla în România îl reprezintă și faptul că Tobias Duschl, Director of Global Business Operations în cadrul Tesla Motors, a lucrat și pe poziția de consultant asociat la Roland Berger.

Adaugă un comentariu