Vanzari martie 2009 – La vale, dar mai incet

Pe o piata aflata in declin accelerat, incetinirea acestui declin poate fi un motiv de sarbatoare.

Primavara aduce nu numai o binevenita incalzire a vremii, ci si a vremurilor, cel putin pentru piata auto romaneasca. Nu mai putin de sapte producatori dintre primii 20 raporteaza cresterea de cel putin doua ori a numarului de masini vandute comparativ cu luna februarie cand, de asemenea, notam o imbunatatire a situatiei pietei.

Astfel, numarul total de autoturisme comercializate in luna martie a fost de 13.484 unitati (fata de 9.082 in februarie). Comparativ cu primul trimestru al anului trecut insa, in primele trei luni ale lui 2009 situatia se mentine dramatica, cu 29.674 unitati vandute (o scadere de 56% a vanzarilor).

Cele mai mari scaderi au fost inregistrate de Opel (-74,4%), Chevrolet (-73,6%) si Toyota (-71,8%), in timp ce singurii producatori care au inregistrat cresteri au fost Hyundai (23,8%), Suzuki (524,8%), Chrysler (23,3) si Lancia (127,3%) – in cazul ultimilor doi cresterea
fiind insa nesemnificativa ca numar de unitati.

Suzuki a reusit performanta sa comercializeze in martie de patru ori mai multe autoturisme decat in primele trei luni ale lui 2008 la un loc.

In schimb, exporturile au inregistrat o adevarata explozie, pe seama primelor de casare introduse de mai multe guverne europene. Este semnificativ ca 23.241 automobile Dacia, din totalul de 24.422 produse in luna martie, au mers la export. Dintre acestea, numai 2.800 sunt Logan berlina, europenii preferand in special Sandero (12.450 unitati) si Logan MCV (7.901 unitati).

Cifrele indica o crestere cu 26,3% a exporturilor pe primul trimestru fata de perioada similara a lui 2008, criza dovedindu-se benefica pentru producatorul autohton. Pe piata interna, situatia nu este la fel de roza, doar 3.823 de cumparatori optand pentru un autoturism Dacia in luna martie.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare