Transporturile în 2017 – doar 15 kilometri de autostradă au fost inauguraţi

Evoluţia sectorului transporturi în 2017 s-a încadrat în trendul anilor trecuţi, cu foarte puţini kilometri de autostradă inauguraţi – 15,4 kilometri, cu schimbări de miniştri la “cârma” ministerului de resort, cu demiteri în mai multe sectoare şi cu o legislaţie care permite în continuare contestarea licitaţiilor şi, în consecinţă, întârzieri excesiv de mari în realizarea proiectelor de infrastructură.

Dacia pregătește ceva UIMITOR! Uite ce ar putea la lansa în 2018!

Poliția a primit dotări ca în Vest și nu mai scapă nimeni! Sunt imposibil de păcălit!

Anul 2017 l-a găsit în fruntea Ministerului Transporturilor pe Răzvan Cuc, care, pe parcursul mandatului său de niciun an, a fost des criticat şi acuzat, atât de Opoziţie, cât şi de mediul de afaceri, că este un ministru slab.

Pe 12 octombrie, Răzvan Cuc a anunţat că şi-a depus demisia şi a fost înlocuit cu Felix Stroe.

Puţin peste 15 kilometri de autostradă daţi în folosinţă, aproape 9 km recepţionaţi şi alţi aproape 54 de km construiţi, cu promisiuni că 2018 vine cu un “vârf” de autostrăzi.

În 2017, deşi în execuţie s-au aflat mai multe tronsoane de autostradă, neconformităţile constatate pe mai multe loturi au făcut imposibilă recepţionarea lor în acest an. Este vorba despre lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, care înregistrează un stadiu fizic de 79,59%, lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva (71,30% stadiu de execuţie), lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda (99%) şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş – Turda, unde stadiul fizic al execuţiei este de 95%.

Samsar prins de client! A scos la vânzare o mașină, dar a uitat să modifice pozele….

Câte minute a trebuit să joace Cristiano Ronaldo ca să-și achite un Bugatti Veyron

Acest lucru a fost determinat de noua legislaţie în domeniul recepţionării lucrărilor de construcţie ce a provocat reacţii vehemente din partea unor constructori, care consideră că prevederile în cauză îi dezavantajează.

Potrivit HG 343/ 2017, darea în exploatare a construcţiilor este posibilă doar după recepţia la terminarea lucrărilor, care poate avea loc numai după finalizarea totală a lucrărilor. Acest act normativ a modificat drastic prevederile HG 273/1994, care oferea posibilitatea recepţionării unor lucrări nefinalizate sau care nu respectau prevederile proiectului, precum şi preluarea doar a unor părţi din construcţie, pentru darea lor în exploatare. Legislaţia a fost modificată în 2017 tocmai pentru a nu se mai ajunge în situaţii precum cea de pe lotul 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, care a fost închis la scurt timp după darea în exploatare, din cauza unor deficienţe grave de calitate care au dus la apariţia unor fenomene severe de instabilitate.

În acest context, în luna martie 2017, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a recepţionat şi a dat în folosinţă 15,4 km de autostradă pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, deşi în noiembrie a mai recepţionat încă 8,7 kilometri de autostradă, pentru sectorul Gilău – Nădăşelu, însă acest sector va fi deschis circulaţiei doar anul viitor, după finalizarea lucrărilor începute tot în 2017 la podul care va traversa Someşul Mic, în continuarea A3, spre Câmpia Turzii.

De asemenea, directorul general al CNAIR, Ştefan Ioniţă, susţine că anul acesta au mai fost efectiv construiţi alţi 53,58 kilometri de autostradă, care vor fi recepţionaţi în 2018. Cu ceea ce se mai află în construcţie, el susţine că în 2018 va aduce un “vârf” de peste 156 de kilometri de autostrăzi ce vor fi recepţionaţi.

Din decembrie 2015, cei 15,4 kilometri ai autostrăzii Lugoj-Deva au reprezentat practic prima inaugurare a unui nou segment de autostradă şi a făcut ca numărul de kilometri de şosea de mare viteză pe care se circulă acum în România să ajungă la 748.

Sursa: agerpres.ro

taguri
Adaugă un comentariu