TVR Griffith 200: dupa șase decenii

Tradiția britanică a automobilului include cea mai prolifică nișă cu caracter sportiv din întreaga lume. Marca TVR se situează la loc de cinste în patrimoniul respectiv și nu riscăm nimic spunând asta sus și tare.

Sunt mașini sport britanice care au intrat pe mâinile unor antreprenori americani, rezultând de aici vehicule extreme. Avem aici de-a face cu un efect de avalanșă, ca de exemplu: după ce Carroll Shelby a început să monteze motoare V8 de origine Ford în roadsterele englezești A.C., faptul a fost privit cumva ca o provocare de către Jack Griffith. Nu neapărat în sensul unei riposte competiționale la demersul lui Shelby, cât în cel al construirii unei mașini sport „lightweight' și mai performante. Ca urmare, s-a născut așa-numitul TVR Griffith 200.

Ceea ce vedeți în imaginile alăturate este cel de-al treilea exemplar TVR Griffith, având seria de șasiu 200200/5/002. La baza sa se află structura și caroseria variantelor TVR Grantura, dar sub capota din față găsim un motor V8 de 4,26 litri, proveniență Ford. Ulterior, pentru exemplarele standard Griffith 200 (numai 261 de mașini au fost asamblate) a fost adoptată cilindreea de 4,7 litri.

Casa RM Sotheby’s l-a inclus acum pe lista de licitație, după ce al doilea proprietar a păstrat coupe-ul de dimensiuni ultracompacte timp de 50 de ani. Mașina este în perfectă stare de funcționare și, cu excepția câtorva perfecționări discrete (galerie de admisie Edelbrock, ventilatoare de radiator mai mari, aprindere MSD, capace de chiulasă Cobra, diferențial Jaguar și rezervor din aluminiu), se prezintă în configurația originală.

Bugatti Chiron, într-o imagine de zeci de milioane (de euro). Cât valorează toate

Adaugă un comentariu