Pe scurt, până unde poate să ajungă o mașină electrică pe autostradă? Exemplu: Mercedes-Benz EQS 580 4Matic.

Sunt aspecte prin care Mercedes-Benz EQS 580 4Matic se recomandă ca un automobil de top și sunt aspecte la care ultramoderna limuzină germană se prezintă „doar’ incomparabil de bine, în ansamblu surclasând tot ce se produce acum în materie de vehicule electrice. Firește, așa ceva are și un preț situat foarte sus. Dar cu autonomia de croazieră rapidă, cum stă?

Sesiunea de testare a început foarte frumos, după cum era de așteptat. Majestuosul sedan din clasa de lux oferă de departe cel mai bun confort și cea mai silențioasă deplasare dintre toate mașinile electrice pe care redacția germană AUTO BILD le-a implicat în examenul autonomiei pe autostradă. Întregul său arsenal tehnologic impresionează prin prestații și concept avansat.

Bineînțeles, la o mașină atât de mare (lungime de 5216 mm, masă proprie de 2582 kg) e nevoie și de o baterie mare, astfel încât călătoriile de vis să nu fie prea curând întrerupte. Bateria în cauză are capacitatea de 108 kWh, iar autonomia anunțată oficial în conformitate cu normele WLTP este de 582-679 km (frumoase cifre, trebuie să recunoaștem). Încărcarea poate fi făcută la un flux de energie de 200 kW (surse să fie!), condiții în care masiva baterie cu o greutate de aproape 700 kg se poate încărca de la 10% la 80% în 31 de minute.

Vestea proastă: bineînțeles, autonomia constatată în realitate nu e ca aceea din ciclul WLTP. Vestea bună: oricum, Mercedes-Benz EQS 580 4Matic a mers pe autostradă mai mult decât toate celelalte automobile testate de AUTO BILD la tema de față. Autonomie în condițiile rulării cu viteza de 130 km/h – 444 km (test AUTO BILD – Germania).

Adaugă un comentariu

Articole similare