Viitoarea generație Dacia Duster va fi proiectată în țara noastră de Renault Technologie Roumanie

Cel puțin una dintre direcțiile de viitor care fac parte din strategia Grupului Renault este de importanță considerabilă pentru România. Ne referim aici la preluarea proiectului următoarei generații de SUV-uri Dacia Duster de către Renault Technologie Roumanie.

Dacă mai avea cineva dubii referitoare la intențiile și anvergura implicării Grupului Renault în economia țării noastre, cea mai recentă orientare a sa axată pe research & development legată de marca Dacia este de natură să le spulbere definitiv. În cazul Daciei Duster, avem de-a face cu un produs mainstream de succes internațional, nu cu un automobil familial de buget asociat stratului superior din segmental B. În prezent, SUV-urile Duster sunt distribuite în lume sub siglele a trei mărci, totalizând vânzări anuale de aproximantiv 400.000 de exemplare. Prima generație a fost introdusă în 2010 și evoluția sa comercială a depășit cele mai favorabile așteptări. În actualele condiții ale vânzărilor, pentru un ciclu de viață al unei generații (8 ani), se estimează aproximativ 3 milioane de exemplare , valoarea acestora riridcându-se la 51 de miliarde de euro.

În aceste circumstanțe, Renault Technologie Roumanie tocmai a preluat proiectul viitorului Duster, reprezentând pentru Grupul Renault un așa-numit „pariu de 50 miliarde euro'. Proiectarea celei de-a treia generaţii Dacia Duster (sub caroseria mașinii se va afla noua platformă tehnică CMF-B) va fi coordonată de către Centrul de inginerie de la Bucureşti, care va superviza și industrializarea proiectului în şase uzine din lume ale grupului.

Așadar, un început de septembrie dinamic pentru managementul operațiunilor strategice din România ale grupului. Conform declarației făcute de către Denis le Vot (vicepreşedinte executive la nivel de grup, CEO pentru Dacia şi Lada) în cadrul mesei rotunde dedicate mass-mediei: „Suntem aici şi cu Gilles Le Borgne, EVP, Engineering, Renault Group şi nu am venit cu mână goală, ci cu Duster 3. Am tran­sferat acum proiectul către Renault Technologie Roumanie. Primele machete sunt în România iar de acum înainte pro­iec­tul este unul românesc, de la design la in­dus­tria­lizare, proiectare şi achiziţii. Maşina este aici. A avut loc o întâlnire a executivilor Dacia la Bucureşti în Româ­nia, am petrecut o săptămână aici într-una dintre primele în­tâl­niri de când cu pande­mia. Cu același prilej au fost prezenți și Gilles Le Borgne (Engi­neering, Renault Group), Laurens van den Acker (designer-şef al Grupului Re­nault), Mihai Bordeanu (CEO Auto­mobile Dacia) şi Martin Nuern­berger (director de design pentru Dacia şi Lada).

Viitoarea serie Duster va cuprinde considerabil mai multe derivate decât cele de până acum, fapt determinat că automobilele în cauză vor fi vândute sub mai multe mărci. Precizările făcute de Gilles Le Borgne (din partea Emgineering, Group Renault) conturează dimensiunile proeictului: „Discutăm despre şase maşini, patru in­dustrializări, trei mărci, iar totul este realizat aici, la RTR. De astăzi avem 4.000 de oameni care lucrează la partea de inginerie, iar 2.700 sunt implicați din cadrul Group Renault.
În virtutea contextului actual, se preconizează că Dacia Duster sub forma celei de-a treia generații va fi asamblată și în uzina de la Mioveni. Pe de altă parte, extinderea portofoliului de produse al mărcii Dacia ar putea duce la un moment dat la alte decizii strategice.

Adaugă un comentariu