Viitoarea generatie Mazda2 va avea un diesel complet nou

vezi galeria foto

Pentru ca piata din Europa cere motoare din ce in ce mai economice, iar trendul reducerii cilindreei este tot mai uzitat de consstrucotrii auto, producatorul nipon Mazda anunta ca va lansa un nou propulsor diesel, cu cilindreea de 1,5 litri. Acesta va fi montat in premiera pe viitoarea generatie a lui Mazda 2, ce va fi lansata initial in Japonia.


 

Publicul larg a avut prima data contact cu motorul SkyActiv-D 1.5 la Salonul Auto de la Geneva unde a fost prezentat sub capota conceptului Hazumi. Inovatiile principale ale noului motor sunt cresterea intervalului de ardere omogena a carburantului,  rezistenţă mecanică redusă şi o nouă tehnologie de izolare pentru a contracara pierderile sistemului de răcire, specifice motoarelor mici. De aceea, motorul de 1,5 litri indeplineste stardardele Euro 6, fiind totodata extrem de eficient.

Pe langa  noul propulsor, Mazda2 va utiliza o noua cutie automata SkyActiv- Drive cu sase trepte, dar si una manuala, tot cu sase trepte, ce va purta numele de SkyActiv-MT. De asemenea, Mazda2 va beneficia de sistemul i-ELOOP care recupereaza energia cinetica la franare, dar si de sistemul start&stop, denumit i-stop.


Faptul ca Mazda va introduce o serie foarte importanta de tehnologii SkyActiv pentru Mazda2 ne permite deja sa anticipam faptul ca pretentiile niponilor din clasa mica sunt la cel mai inalt nivel, tehnologia SkyActiv aratandu-se deja potentialul la Mazda6 si la Mazda3.

 

Ce este nou la SKYACTIV-D 1.5:

– tehnologie de control a tranziţiei combustiei şi injectoare solenoid cu dispersie ridicată pentru a reduce pierderile sistemului de răcire

– recirculare a gazelor de eşapament la presiune ridicată şi joasă, pentru extinderea intervalului de ardere omogenă a carburantului; acest lucru îmbunătăţeşte economia de combustibil şi performanţele


– valve de control a apei de răcire pentru a îmbunătăţi eficienţa combustiei concomitent cu reducerea rezistenţei mecanice

– turbocompresor cu geometrie variabilă şi senzor de rotire pentru a livra presiune suficientă de creştere în intervalul de putere al motorului

– intercooler integrat în galeria de admisie pentru a îmbunătăţi accelerarea şi eficienţa turbocompresorului


 

 

SKYACTIV-D 1.5: specificaţii principale

 

Tipul motorului 4 cilindri în linie DOHC 16 valve motor diesel cu injecţie directă
Cilindree 1,497cm3
Alezaj x cursă a pistonului 76.0mm x 82.5mm
Raportul de compresie 14.8:1
Puterea maximă (net) 77kW / 105CP la 4,000rpm
Cuplul maxim (net) 250Nm la 1,500-2,500rpm

 

 

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE