Volanul de Aur AUTO BILD 2021: Cercul câștigătorilor

Cititorii au votat, juriul a testat, iar douăsprezece Volane de Aur au un nou proprietar. 

De la piloți de motorsport la redactori, de la vedete de televiziune și până la bucătari celebri: juriul reprezintă un amestec plin de culoare, iar punctul central comun este că toată lumea iubește mașinile. În picioare (de la stânga): legenda DTM și Le Mans Joachim Winkelhock, campioana mondială la raliuri Isolde Holderied, redactor-șef AUTO BILD Spania Gabriel Jiménez, moderator și pilot de curse Lina van de Mars, campionul DTM Maximilian Götz, expertul DEKRA Friedhelm Schwicker, redactor-șef AUTO EXPRESS Steve Fowler, pilotul Sophia Flörsch, redactor-șef AUTO BILD Germania Tom Drechsler, redactor-șef AUTOWEEK Damiaan Hage. Așezați (de la stânga): pilot și influencer Daniel Abt, chef Steffen Henssler, redactor-șef adjunct AUTO BILD Germania Robin Hornig, moderator Sidney Hoffmann.

70 de automobile și-au început călătoria către titlu, dintre care 24 au fost trimise în finala Volanului de Aur (desfășurată pe circuitul DEKRA-Lausitzring) de către cititorii și redactorii AUTO BILD Germania. Juriul (în fotografia de pe pagina din stânga) a condus și a testat candidații conform celor șapte categorii de evaluare. Pentru acordarea Volanului Familiei de Aur le-am cerut părerea colegilor și copiilor acestora. Pe 9 noiembrie, câștigătorii au fost onorați prin intermediul unei gale festive ținute la Axel-Springer-Haus din Berlin: opt Volane de Aur au fost decernate la anumite categorii, de la mașini mici, la vehicule familiale. În plus, a existat și premiul ales doar de cititori pentru cea mai frumoasă mașină și încă trei premii speciale din partea redacției: pentru cea mai bună mașină sub 25.000, respectiv 35.000 de euro, precum și pentru inovația anului.

Era clar faptul că Mercedes-Benz EQS avea șanse mari la clasa mașinilor de lux electrice, dar au existat și câteva surprize anul acesta. De exemplu, Porsche 911 GT3 a trebuit să-și recunoască înfrângerea în clasa mașinilor sport, iar triada grupului intern Volkswagen dedicată mobilității electrice a oferit mult entuziasm în cel mai adevărat sens al cuvântului. De altfel, a existat un singur brand care a reușit hat trick-ul imediat. Rezultatele finale, precum și detalierea completă a evaluării se află în paginile următoare.

 

MICI & COMPACTE

 

Victorie suverană pentru spaniol. Cupra Leon îl scoate până și pe fratele corporatist din poziția de lider.

Locul 1: Cupra Leon – 3.971 de puncte

Locul 2: VW Golf R – 3.765 de puncte

Locul 3: Mercedes-Benz GLA – 3.714 puncte

 

Victoria nu a fost mai clară la nicio altă categorie: în cazul mașinilor mici și compacte, Cupra Leon se evidențiază cu peste 200 de puncte în fața lui VW Golf R, modelul clasat pe locul secund. Mai ales la capitolul condus, Saxonia Inferioară și Mercedes GLA nu i-au putut face față spaniolului.

Per total, Leon a trebui să învingă la doar trei capitole pentru a obține victoria. Chiar și așa, SUV-ul din Stuttgart se află în fruntea clasei atunci când vine vorba de utilizarea zilnică, economie de combustibil și conectivitate. Cu toate acestea, aceste calități nu sunt suficiente pentru a obține argintul. Deși nu este lider la niciuna din categorii, VW Golf R, vârful de lance din Wolfs- burg din segmentul compact, a ocupat locul secund. În ceea ce privește calitatea și confortul, VW-ul este foarte aproape de fratele Cupra Leon, dar la capitolul conectivitate, problemele de software ies la iveală.

 

MICI & COMPACTE ELECTRICE

 

Podium cert pentru Cupra. Born aduce a doua victorie pentru Cupra la mașinile electrice de clasă compactă.

Locul 1: Cupra Born – 3.928 de puncte

Locul 2: Mercedes-Benz EQA – 3.775 de puncte

Locul 3: Volvo C40 – 3.608 puncte

 

Cupra nu se află doar în fruntea grupului în ceea ce privește mașinile mici cu motor convențional. În acest an, nimeni nu-i poate ignora pe spanioli când vine vorba de mașinile electrice de clasă compactă: noul Born, fratele lui VW ID.3, tocmai ce a ajuns la Lausitzring și a reușit să strălucească în fața modelelor Mercedes EQA și Volvo C40 Recharge.

Punctele forte ale lui Cupra: consum, raport calitate-preț, calitate percepută și plăcerea de a conduce. Aceasta din urmă este cea mai surprinzătoare, deoarece Volvo a primit cele mai multe voturi în secțiunea condus. Totuși, C40 a pierdut puncte valoroase la direcție și agilitate atunci când este comparat direct cu Cupra. Potrivit juriului, conectivitatea bună a sistemului MBUX, nivelul ridicat de confort și, mai presus de toate, marile beneficii zilnice vorbesc pentru versiunea electrică a lui Mercedes GLA.

 

CLASA MEDIE & SUPERIOARĂ

 

Pole position pentru Porsche. Complet reînnoit, Porsche Panamera preia conducerea în clasa medie și superioară.

Locul 1: Porsche Panamera – 4.179 de puncte

Locul 2: Mercedes-Benz Clasa S – 4.026 de puncte

Locul 3: VW Arteon Shooting Brake – 3.670 de puncte

 

Porsche a reîmprospătat Panamera și, evident, a făcut totul bine. Clasa de lux de la Stuttgart îl lasă în urmă chiar și pe noul Mercedes Clasa S în derby-ul local și preia conducerea cu un avans de 153 de puncte. Nicio surpriză aici: Porsche a reușit să convingă pe deplin juriul, mai ales la capitolele condus și distracție la volan.

VW Arteon Shooting Brake a avut parte de o luptă grea în categoria clasei mijlocii și superioare. Pentru șoferul din Wolfsburg, a fost suficient doar locul al treilea în clasamentul general, însă breakul de lifestyle din Wolfsburg a reușit să lase în urmă cele două sedanuri de lux în ceea ce privește consumul de combustibil și raportul calitate-preț. De asemenea, strălucește și la capitolul utilizare zilnică, unde Arteon Shooting Brake se află aproape la egalitate cu câștigătorul, Porsche Panamera.

 

CLASA MEDIE & SUPERIOARĂ ELECTRICĂ

 

Mercedes stă bine în vârf. Noul Mercedes-Benz EQS conduce direct pe prima poziție clasamentul electricelor de lux.

Locul 1: Mercedes-Benz EQS – 4.104 puncte

Locul 2: Audi e-tron GT – 3.973 de puncte

Locul 3: Hyundai Ioniq 5 – 3.819 puncte

 

În clasa medie și superioară cu motoare convenționale, noul Mercedes Clasa S a trebuit să-și recunoască înfrângerea în fața lui Porsche Panamera. Pe de altă parte, omologul său electric, Mercedes EQS, câștigă la categoria electricelor și primește cu 131 de puncte mai mult decât Audi e-tron GT. Compania din Stuttgart a reușit să se deosebească în ceea ce privește confortul și, nu e de mirare, cu hiperecranul imens, în ceea ce privește conectivitatea.

Audi, pe de altă parte, a fost deosebit de puternic în ceea ce privește plăcerea de a conduce. Și Hyundai Ioniq 5? A trebuit să recunoască înfrângerea, dar a ajuns cu 3.819 puncte pe un loc trei suveran. În ceea ce privește raportul preț-performanță, a reușit să iasă în evidență în mod clar, iar mașina coreeană cu tehnologie de 800 V a ocupat locul doi la capitolele de utilizare zilnică și consum de energie.

 

SUV

 

Cinci cilindri pentru victorie. Cupra Formentor VZ5 marchează o victorie importantă cu un motor de cult sub capotă.

Locul 1: Cupra Formentor VZ5 – 3.807 puncte

Locul 2: Audi Q5 – 3.790 de puncte

Locul 3: Opel Mokka – 3.598 de puncte

 

Titlul merge la Cupra! Tânărul brand spaniol nu a reușit să câștige doar la categoria mașinilor mici și compacte, Volanul de Aur pentru categoria SUV merge în Spania în 2021. Cupra Formentor VZ5 s-a impus în fața vechiului maestru Audi Q5 cu ajutorul iconicului său motor cu cinci cilindri de sub capotă. Nu e de mirare, plăcerea conducerii a convins juriul, dar și raportul preț-performanță a vorbit în favoarea lui Formentor.

În ceea ce privește conectivitatea, utilizarea zilnică și cel mai bun confort, compania cu sediul la Ingolstadt se opune în mod corespunzător. Opel Mokka a trebuit să-și recunoască înfrângerea, dar cel puțin i-a depășit clar pe cei doi frați ai grupului Volkswagen la capitolul consum și preț. Scaunul înalt din Rüsselsheim este, de asemenea, aproape de câștigător atunci când vine vorba de utilizarea zilnică.

 

SUV ELECTRIC

 

Skoda ia tortul cel mare. Skoda Enyaq iV se ridică mai sus față de frații de concern.

Locul 1: Skoda Enyaq iV – 3.834 de puncte

Locul 2: Audi Q4 e-tron – 3.777 de puncte

Locul 3: VW ID.4 GTX – 3.662 de puncte

 

Tripleții – acesta a fost cuvântul de pe buzele tuturor, atunci când s-au văzut listele cu candidații propuși pentru categoria SUV-urilor electrice. Grupul Volkswagen a venit cu un triumf pentru Volanul de Aur. Skoda Enyaq iV, Audi Q4 e-tron și VW ID.4 GTX utilizează aceeași bază tehnică, dar nu poate fi vorba de egalitate aici. Chiar dacă locurile 1 și 3 sunt despărțite de o diferență de doar 172 de puncte, juriul a ales un favorit clar: Skoda Enyaq iV.

Interesant: cehul îl depășește pe Audi doar la categoria de utilizare zilnică și, foarte strâns, la secțiunea de inovații, dar iese în evidență la consumul de energie și mai ales la raportul preț-performanță, încât smulge victoria. Puternicul ID.4 GTX cu tracțiune integrală este înaintea Skodei când vine vorba de conducere și distracție la volan, dar trebuie să renunțe clar atunci când vine vorba de conectivitate și de calitatea interiorului.

 

SPORTIVE

 

BMW e certificat pentru fugă. Nu-i lucru mic, BMW M4 îi pune pe Porsche și Lambo la locul lor.

Locul 1: BMW M4 Competition – 4.093 de puncte

Locul 2: Porsche 911 GT3 – 3.980 de puncte

Locul 3: Lamborghini Huracán STO – 3.519 puncte

 

Dacă Porscheconcurează în categoria mașinilor sport, câștigătorul va fi deja stabilit înainte de test. Așa este și cazul acum? La Volanul de Aur 2021, noul 911 GT3 a trebuit să-și recunoască înfrângerea de la un anume BMW M4 Competition. Chiar și așa, bavareza cu șase cilindri în linie nu a putut să țină pasul cu elita din Stuttgart și cu bestia italiană Lamborghini Huracán STO în ceea ce privește distracția la volan.

Cu toate acestea, sportiva de top din München vine cu 510 CP și este disponibilă pentru aproape 80.000 de euro mai puțin decât Porsche. În aceeași manieră, pentru Lambo trebuie să plătești cam aceeași diferență în plus față de Porsche. Dar nu numai prețul l-a depunctat pe Huracán aici. Juriul a fost supărat de utilizarea zilnică scăzută. Aici a marcat BMW: Seria 4 oferă cel mai mare spațiu și cea mai bună versatilitate.

 

AUTO DE FAMILIE

 

Steaua electrică pentru cei bogați. Mercedes înscrie puncte serioase atât de la adulți, cât și de la noua generație.

Locul 1: Mercedes-Benz EQV – 570 de puncte

Locul 2: VW Multivan 569 de puncte

Locul 3: Hyundai Staria 555 de puncte

 

Ce are de oferit o mașină de familie?Spațiu, versatilitate, multe prize USB și, ca un mic bonus, dacă interiorul poate fi spălat cu ușurință. Potrivit juriului, cea mai bună combinație dintre toate punctele amintite mai sus este oferită de Mercedes EQV, adică versiunea electrificată a Clasei V. Asamblare de top, confort maxim și cel mai bun sistem multimedia. Rămâne prețul, care la mașina testată era de 97.529 de euro.

La doar un punct distanță s-a clasat noul VW Multivan, care este cu peste 20.000 de euro mai ieftin. Scaunele sunt acum cu 25 la sută mai ușoare și pot fi adaptate conform nevoilor. Și sistemul Isofix este deosebit de confortabil aici. Cea mai mare surpriză: Staria de la Hyundai. Aspect îndrăzneț, scaune grozave în rândul doi (cu suport pentru picioare!) și un
raport preț-performanță de top: piele nappa, uși electrice, interfon pentru ocupanți – toate incluse la 59.100 de euro.

 

CEA MAI FRUMOASĂ MAȘINĂ A ANULUI

 

Frumoasa care zgârie rău – Audi e-tron GT reprezintă punctul culminant al anului.

Oare se află în gene? Anul trecut, dragi cititori, ați votat Porsche Taycan drept cea mai frumoasă mașină, iar în 2021 ați acordat Volanul de Aur lui Audi e-tron GT – care este strâns legat din punct de vedere tehnic de modelul electric Porsche. O alegere bună, deoarece există o singură descriere pentru modelul născut în Ingolstadt: superb. GT are proporții clasice de mașină sport – capotă lungă, plafon plonjat, spate clar și demonstrează că mașinile electrice pot arăta foarte bine. Mai ales când câștigătorul își face loc la ședința foto în versiunea de top RS cu 646 de cai-putere îmbrăcați într-un costum sport quattro strâmt.

 

INOVAȚIA ANULUI

 

Motorul electric Schaeffler – Puternic, eficient, silențios: soluția electrică de la Schaeffler intră în producția de serie în China.

Poate nu este o surpriză că inovația anului vine din domeniul electromobilității. Dar anul acesta nu este vorba despre tehnologia bateriei sau chimia celulelor, ci despre motor și cutia de viteze.

Furnizorul Schaeffler și-a dezvoltat propriul motor electric și este pregătit pentru producția de serie. Din acest an va fi fabricat oficial la uzina din Taicang, China.

Noul sistem integrează reductorul și motorul electric într-o singură componentă compactă. Principalele avantaje: densitate remarcabilă de cuplu al transmisiei, de putere și o eficiență remarcabilă a sistemului. În plus, angrenajul motorului inovator necesită un spațiu redus pentru a funcționa și este deosebit de silențios.

Mulțumită structurii sale modulare, sistemul îndeplinește o mare varietate de cerințe de utilizare și poate fi integrat pentru diverse platforme de vehicule. Primii producători auto chinezi și germani vor instala în curând pe vehicule motorul electric dezvoltat de Schaeffler.

 

CEA MAI BUNĂ MAȘINĂ SUB 25.000 DE EURO

 

Opel Mokka-e are priză – micul SUV convinge ca model electric.

Această victorie a fost aproape! Pentru exact 24.540 de euro, Opel Mokka-e rămâne chiar sub pragul de 25.000 de euro, mulțumită finanțării guvernamentale de aproape 10.000 de euro. Cu Mokka, Opel ne arată ce reprezintă diversitatea conducerii. SUV-ul mic este disponibil în showroom cu motoare clasice pe benzină și motorină. Mai presus de toate, însă, Opel ia victoria editorială alături de versiunea electrică. La acest preț există o autonomie de peste 300 de kilometri (WLTP), ceea ce s-a dovedit a fi suficient în viața de zi cu zi, iar cei 136 CP ne asigură că distracția de la volan nu a fost neglijată. În același timp, acumulatorul de 50 kWh se poate încărca până la 80% în aproximativ 30 de minute.

 

CEA MAI BUNĂ MAȘINĂ SUB 35.000 DE EURO

 

Mică, dar veninoasă – Toyota GR Yaris oferă distracție maximă la patru metri lungime.

Oricine caută maximul de distracție la volan se uită rareori către segmentul mașinilor mici. O mare greșeală, așa cum ne demonstrează GR Yaris. Mica rachetă a cucerit echipa editorială prin modul cum a luat ființă, fiind dezvoltată ca omolog de stradă pentru versiunea de raliu.

Cu 261 CP, GR Yaris are cel mai puternic motor cu trei cilindri din lume. Mulțumită tracțiunii integrale, mașina atinge suta în doar 5,5 secunde, iar Toyota taie gazul la 230 km/h. Are puține în comun cu versiunea standard: lumini, oglinzi, aripioară și nimic mai mult. Se deosebește și la preț, dar la 34.000 de euro (Germania) își asigură Volanul de Aur la respectiva categorie.

Sculptura de 32 de centimetri înălțime este datată din 1975 și poartă numele de „Volanul de Aur. Trofeul a fost realizat de către aurarul W. Franke și este construit din alamă placată cu aur.

Adaugă un comentariu