Consiliul director al grupului VW i-a suspendat din funcție pe șefii mărcilor Volkswagen, Audi și Porsche

Update: Informațiile au fost confirmate – Ulrich Hackenberg, Heinz-Jakob Neusser și Wolfgang Hatz fiind suspendați din funcție, ca urmare a implicării acestora în trucarea testelor de emisii din SUA.

Iată cine sunt cei trei grei ai industriei auto germane:

Ulrich Hackenberg a lucrat la Audi încă din 1985, fiind implicat de-a lungul timpului în dezvoltarea modelelor Audi 80, A3 și TT. În 1998 a trecut la Volkswagen, unde a realizat mai multe concepte, trasând direcția în care a evoluat ulterior producătorul german. Mai mult, acesta a făcut parte și din departamentul tehnic al Rolls-Royce Bentley Motor Cars Ltd. (înainte ca Rolls-Royce să fie cumpărat de BMW). În 2002, s-a întors la Audi, lucrând la platforma modulară cu motor longitudinal care a fost utilizată de multe dintre modelele mărcii în perioada următoare. Din 2007, odată cu venirea lui Martin Winterkorn în poziția de CEO, Hackenberg  a intrat în consiliul director al Volkwagen AG, iar în 2013 i-a luat locul lui Wolfgang Dürheimer în funcția de director de dezvoltare al mărcii Audi.

Heinz-Jakob Neusser a activat inițial la Porsche, din 1996, ocupând funcția de manager de proiect. Din 1998 a trecut pe divizia de propulsoare, unde a avut un impact important în dezvoltarea motoarelor V8 pentru Cayenne. Între 2001 și 2011, Neusser a fost la conducerea acestui departament, timp în care a coordonat realizarea sistemelor de tracțiune integrală și a cutiilor cu ambreiaj dublu. Din 2011, acesta a trecut la Volkswagen, unde s-a ocupat, de asemenea, de proiectarea sistemelor de propulsie, iar din 2012 ocupa funcția de director de dezvoltare a diviziei de motoare.

Wolfgang Hatz și-a început cariera la BMW, unde a fost unul dintre oamenii cheie în dezvoltarea motoarelor de serie și de curse între anii 1983 și 1989. Acesta a trecut la Porsche în 1989, unde a lucrat la propulsoarele turbo pentru Formula 1. În anii `90, Hatz a fost, pe rând, director tehnic al diviziei motorsport de la Opel și director de dezvoltare a departamentului de motoare și transmisii al Fiat. Din 2001 a venit în grupul VW, unde a continuat să se ocupe de realizarea de noi propulsoare și transmisii pentru Audi și VW. Hatz a făcut o ultimă mutare în 2011, de când este membru al consiliului director al Porsche și, bineînțeles, director de dezvoltare al grupurilor motopropulsoare.

__________________________


Conform unor surse din interiorul grupului, cei mai importanți oameni din conducerea mărcilor Volkswagen, Audi și Porsche au fost suspendat azi din funcție, ca urmare a scandalului Dieselgate.

Această mișcare a fost inițiată încă de vineri, când consiliul director al grupului VW a căzut de acord să renunțe la câteva persoane cheie din conducere până când se vor mai liniști apele, fără a da numele acestora.

Martin Winterkorn, cel care ocupa funcția de CEO Volkswagen din 2007, și-a dat demisia săptămâna trecută, însă se pare grupul german are nevoie de mai mult de-atât pentru a ieși din acest scandal uriaș.

Sursa: reuters

Adaugă un comentariu