BMW X4 xDrive 30d: Forma dictează funcția

Poate fi economic un SUV de 1,9 tone cu motor de 265 CP? Am plecat prin România cu un BMW X4 xDrive 30d ca să aflăm răspunsul.

Deși trendul general în industria auto din ultimul timp constă doar în dezvoltarea soluțiilor de propulsie electrificate, parcă n-am vrea să tragem atât de repede cortina peste motorizările termice. Și asta pentru că la acest moment un plin de carburant îți garantează deplasarea pe distanțe lungi fără să-ți faci griji că rămâi pe câmp fără curent în baterii.

Revenind la dieselul nostru, trebuie să precizăm de la început că principala problemă în conducerea acestui X4 o reprezintă respectarea legislației. Motorul de 3,0 litri cu șase cilindri propulsează acest SUV coupe de la 0 la 100 km/h în doar 5,8 secunde și astfel îți vine cam greu să reziști tentației. Însă dacă vrei să te lauzi cu un consum economic, n-ai de ales.

Pentru prima parte a testului am ales un traseu mixt extern cu deplasare pe autostradă și drum național. Așa cum spuneam mai sus e destul de greu să nu profiți de cei 265 CP și 620 Nm, astfel că pe acest sector am reușit un consum mediu de 7,2 litri. Departe de cei 5,4 litri declarați de producător, dar totuși foarte bine pentru o astfel de mașină. Și un detaliu tehnic interesant: la rularea constantă cu 130 km/h pe autostradă, turometrul ne indică 1600 rpm. Și cum acest X4 30d dispune de cei 620 Nm între 2000 și 2500 rpm ne imaginăm resursele de putere disponibile.

În partea a doua a testului am ales un traseu format din drumuri naționale și județene cu multe limitări de viteză. De data asta ne-am apropiat de datele oficiale și am reușit o medie de 6,5 litri. Nu e rău pentru un SUV cu tracțiune integrală și jante de 19 inchi! O mențiune importantă aici: acest X4 era echipat cu suspensie adaptivă și ar fi pentru prima dată când mărimea jantelor nu ne-a mai pus probleme.

Prin oraș, deși te ajută transmisia automată cu opt rapoarte, cifrele consumului mediu devin mai complexe: cu climatizarea pornită și stând în coloanele interminabile de la semafoare, computerul ne arată valori spre 8-9 litri. Dar când stai pe scaunul șoferului cu reglaje electrice și admiri interiorul acoperit cu pielea neagră Vernasca – o opțiune de 1.384 de euro – parcă un astfel de consum urban nu prea mai pare atât de mare.

Cu siguranță, un șofer ceva mai cumpătat poate reuși valori de consum mai bune și atunci chiar ne întrebăm dacă nu cumva e prematur să renunțăm atât de repede la aceste sisteme de propulsie. Mai ales că noile generații de motoare diesel respectă cu strictețe normele de poluare Euro 6D și dispun de sistem catalitic dublu, care include și un sistem SCR cu injecție de AdBlue.

 

Prima impresie

Confortul și materialele sunt la înălțime, iar motorul diesel ne încântă. Mărimea nu prea te ajută prin oraș, iar opționalele îți cam golesc buzunarul.

 

Date tehnice

Motor L6, turbodiesel, longitudinal – Cilindree 2993 cm3 – Putere maximă 265 CP la 4000 rpm – Cuplu  620 Nm între 2000 – 2500 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 8 rapoarte – Consum în test 6,5 l/100 km – Volum rezervor 68 l – L/I/h 4752/1918/1621 mm – Ampatament 2864 mm – Volum portbagaj 525 -1.430 l – Masă proprie 1.895 kg – Preț de la 60.333 de euro TVA inclusă/preț model testat 79.532 de euro TVA inclusă

 

Verdict

Să încerci obținerea unor valori de consum bune cu un BMW X4 xDrive 30d reprezintă o provocare. Dar nu una imposibilă dacă reziști tentației de a apăsa pedala de accelerație. Și rezultatul este unul neașteptat: acest SUV chiar poate fi economic!

Adaugă un comentariu