Renault Captur XMOD: Tractiune imbunatatita

Versiunea XMOD aduce in gama Captur un sistem de control al tractiunii imbunatatit, care face rularea pe suprafete cu aderenta scazuta mai accesibila. In test, versiunea 1.5 dCi cu transmisia EDC.

Chiar daca alti rivali din segment ofera si versiuni cu tractiune integrala – Opel Mokka sau Nissan Juke fiind doar doua exemple – Renault Captur a mizat pana acum pe o garda la sol majorata si pe cateva protectii din plastic pentru a face fata unor iesiri pe suprafete neasfaltate. Nici macar un sistem de control al tractiunii mai evoluat, à la Peugeot 2008, nu a fost inclus in caietul initial de sarcini.

Renault Captur XMOD: cutia EDCRenault Captur XMOD: selector

 

Desi clientii nu au parut afectati de aceste lipsuri – Captur fiind deja un best-seller – Renault a luat decizia sa mai reduca din handicap prin lansarea versiunii Captur XMOD. Aceasta introduce un nou pachet stilistic la exterior, cu protectii suplimentare la baza spoilerelor, plus o culoare exclusiva, denumita Rouge Flamme. In plus, in habitaclu au aparut insertii cu aspect de fibra de carbon si o tapiterie speciala.

Renault Captur XMOD: sistemul de tractiune

Insa principala noutate adusa de versiunea Captur XMOD este sistemul electronic de control al tractiunii Extended Grip, regasit si in gama Scenic, care imbunatateste comportamentul pe suprafete cu aderenta redusa. Configurabil de la un comutator rotativ plasat pe tunelul median, acesta dispune de trei programe de functionare: Road, optimizat pentru rularea in conditii normale, Loose Ground, ce permite patinarea usoara pe suprafete cu aderenta redusa, plus modul Expert, care echivaleaza cu decuplarea sistemului ASR.

Renault Captur XMOD: motor 1.5 dCi

O alta noutate adusa de versiunea testata este transmisia cu ambreiaj dublu EDC, cuplata la motorul 1.5 dCi. Mariajul este unul fericit – poate chiar mai echilibrat decat in cazul versiunilor pe benzina – pentru ca regimul de turatie mai redus si cuplul mare favorizeaza rularea economica. Desi are doar 90 CP, propulsorul ofera reprizele suficiente pentru depasiri in siguranta. Singurul neajuns al acestei configuratii este insa lipsa sistemului start&stop, penalizand astfel cel mai mare atu al unui Captur cu motor dCi: consumul redus de combustibil.

Verdict
Sistemul Extended Grip poate simplifica rularea pe suprafete cu aderenta redusa, iar cutia EDC scoate tot ce e mai bun din motorul 1.5 dCi. Consumul de combustibil ramane un atu, insa lipsa sistemului start&stop nu poate fi trecuta cu vederea…

Adaugă un comentariu