CONTACT: VW Golf VII – Standard de urmat

VW innoieste complet Golful si vrea ca acesta sa devina o noua referinta in clasa compacta. Are noul Golf suficiente argumente pentru a ramane liderul clasei?

Sunt masini in istorie condamnate la succes, cu un design timeless si cu tehnologii de pionierat care trebuie sa arate calea de dezvoltare in segmentul respectiv in urmatorii ani. VW pretinde ca noul Golf este o astfel de masina, sloganul celei de-a saptea generatii fiind „key to perfection'.

 

Ce ofera

VW nu a urmat calea pe care s-au inscris Ford, Opel sau Mazda si nu a crescut exagerat dimensiunile noului Golf, care ramane o compacta veritabila in ceea ce priveste gabaritul. Lungimea totala de 4.255 mm a crescut mai putin (plus 56 mm) decat a crescut ampatamentul, care a ajuns la 2.637 mm (plus 59 mm). Prin impingerea puntii fata spre inainte, s-a degajat un spatiu interior mai mare, care este cel putin la nivelul rivalilor sai Opel sau Ford, care beneficiaza de o lungime mai mare si mai mare decat la rivalii premium de la Mercedes sau BMW. Pozitia de condus este confortabila si sportiva. Se sta jos in scaunele excelent configurate de la echiparea Highline, iar plajele de reglaj ale volanului si scaunului sunt ample. In spate, spatiul la genunchi este generos, bancheta este bine profilata, iar vizibilitatea spre spate este excelenta.

Modularitatea interiorului nu a progresat semnificativ, creindu-se o suprafata de incarcare plana prin rabaterea banchetei si plasarea podelei mobile a portbagajului in pozitia cea mai de sus. In schimb, portbagajul are podea mobila, iar capacul acestuia poate fi depozitat sub podeaua mobila.

 

Cum se conduce

Aici se poate spune ca Golful accentueaza o tendinta: aceea de a construi masini mai usoare. Pe aceasta cale au mers deja Mazda cu 2 acum cativa ani si Peugeot cu noul 208. Noua platforma MQB, utilizata si la Audi A3 a permis reducerea masei noului Golf cu pana la 100 kg (Audi A3 140 kg). Noua distributie a maselor si greutatea mai usoara confera o agilitate mai buna si diminueaza drastic efectul subvirator. Iar noua directie progresiva, mai grea, cu feedback foarte bun contribuie la placerea condusului. VW nu a oferit pentru test decat versiunile de top in acest moment (2.0 TDI/150 CP, 1.4 TSI/140 CP), dar ca si la noul Beetle, doar acestea si 1.4 TSI/122 CP vor avea punte spate multilink. Restul versiunilor cu puteri de pana la 122 CP inclusiv dieserlul de 1,6 litri si 105 CP au primit o punte spate semirigid`. VW sustine ca e mai usoara si acesta a motivul alegerii ei, nu costurile mai scazute. Trenul de rulare ofera un compromis superb daca e echipat cu suspensia adaptiva DCC, asa cum erau si masinile de test.

Dieselul de 2 litri este rafinat si silentios dar mai sunt dieseluri pe piata la fel de bune si poate chiar putin mai economice. Impresionant este motorul turbo de 1,4 litri, care trage excelent pe toata plaja de turatie si cu start&stop si dezactivarea cilindrilor consuma relativ putin (6,8 l/100 km in test) chiar daca mai mult decat anunta VW oficial. Centrala multimedia s-a inspirat de la smartphone-uri, dar este scumpa si are unele lipsuri.

 

Cat costa

VW declara ca preturile sunt nemodificate. Pentru Romania, nu au fost inca anuntate, dar tendinta de pe piata germana se va pastra. VW spune chiar ca noul Golf este mai ieftin, pentru ca echiparea standard este mai bogata avand acum display touchscreen de 5 inci, frana de mana electrica, monitorizare presiune in pneuri. De asemenea, VW se lauda ca pretul optionalelor a scazut dramatic.

 

Adaugă un comentariu