Am testat noul model Porsche 911 Turbo

In legatura cu noul 911 Turbo, sursele oficiale au insistat sa spuna ca e mai puternic si mai economic. De acord, si asta conteaza, insa astfel se trece peste o multime de detalii tehnice rafinate. Ar fi pacat sa nu ne ocupam, macar un pic, de ele.

Trecerea in revista a unei capacitati cilindrice marite cu 0,2 l, a unei puteri maxime care a crescut cu 20 CP si a unei ridicari cu 30 Nm pentru varful curbei de cuplu, nu are prea multa relevanta in cazul de fata.

Cu adevarat importante sunt adoptarea injectiei directe de benzina, reproiectarea sistemului de admisie, optimizarea caracteristicii de cuplu si, nu in ultimul rand, introducerea pe lista dotarilor optionale a unei cutii de viteze PDK (cu ambreiaj dublu) avand 7 trepte. Partea mai putin placuta: aceasta cutie costa 4.047 euro. Cine nu are de gand sa adauge aceasta suma pe nota de plata, va trebui sa se descurce cu o cutie manuala cu 6 trepte.

Din fericire, impresionantele resurse de putere ale lui 911 Turbo sunt exploatate prin intermediul unei tractiuni integrale. Optional, este propus sistemul pentru optimizarea distributiei momentului motor Porsche Torque Vectoring, care costa 1.353 euro si include un diferential spate cu alunecare limitata. Contributia sa la pastrarea rotilor din spate pe traiectoria dorita in curbele abordate la limita e cu adevarat eficienta, tendinta fireasca de supravirare a lui 911 fiind contracarata printr-o dozare judicioasa a fortei motrice intre rotile posterioare.

Nu ne-am asteptat ca acest automobil, ale carui specificatii sunt deja compatibile cu standardele competitionale, sa se inscrie atat de lin si docil in viraje. Daca asfaltul nu este perfect, asteptati-va la zguduituri zdravene, pentru ca suspensia are si ea o fermitate conforma standardelor competitionale.


Noul sistem magnetic de prindere a motorului

Dar 911 Turbo este capabil sa ofere si senzatii foarte placute. De pilda, cele din timpul acceleratiilor. Atentie: dupa numai 3,6 secunde va fi deja depasita viteza de 100 km/h, iar la 11,9 secunde dupa plecarea de pe loc va fi lasat in urma pragul celor 200 km/h. Consumarea acestei experiente extaziante ne-a adus in fata intrebarii: oare la ce mai foloseste versiunea GT2?

Interiorul a fost discret modernizat in comparatie cu modelul precedent, astfel incat sa fie vizibila o nota hightech pe fondul sportivitatii traditionale. Achitarea sumei de 4.170 euro permite accesul la pachetul Sport Chrono Package Turbo, care, dincolo de detaliile vizibile la bord, include reglaje specifice la suspensie si managementul motorului.

In fazele de acceleratie in plin, cuplul poate sa atinga valoarea maxima de 700 Nm. Durata sprintului de la 0 la 100 km/h poate fi astfel redusa cu 0,2 s.

Pentru ca subiectul articolului de fata este, totusi, un automobil supersportiv, am considerat ca toate cele mentionate mai sus sunt mai importante decat eventualitatea unui consum economic. Pe de alta parte, si din acest punct de vedere noul Porsche 911 Turbo realizeaza performante remarcabile. Consumul mediu de 11,6 l/100 km spune multe in acest sens. De asemenea, emisiile poluante sunt deosebit de reduse pentru un vehicul din clasa supersport, marcand o scadere de 18% in comparatie cu cele specifice modelelor din fosta generatie.

Se poate spune ca, prin noua sa generatie, Porsche 911 Turbo a devenit un automobil de curse cu care poti sa iesi legal pe strada. Comportamentul foarte sigur si de mare acuratete invita la conducere dinamica. Inca de la debutul carierei, 911 Turbo va fi disponibil atat in versiune coupé, cat si cabriolet.

Noul 911 Turbo poate fi deja comandat in Romania, pretul de baza cu TVA fiind de 152.238 euro pentru Coupé, si de 163.671 euro pentru Cabriolet.

Adaugă un comentariu

Articole similare