Audi A4 facelift – Perfecţionare de rafinament

Dacă AUDI A4 ar fi un actor de cinema, atunci s-ar prezenta cumva în genul lui Sean Bean: personalitate bine evidenţiată, aptitudini dramatice considerabile, dar o anume simplitate la nivelul charismei – ceea ce ar putea explica de ce nu l-am văzut în prea multe roluri emblematice care, altfel, ar fi fost potrivite imaginii sale.

Oricum, Audi A4 este vedeta de fond a teatrului celor patru cercuri din Ingolstadt: fiecare cel de-al cincilea Audi vândut în lume este un A4. Anul trecut au fost comercializate 345.000 de exemplare. Pentru a se asigura că evoluţia carierei lui A4 va continua în manieră pozitivă, Audi a operat asupra sa un facelift. În condiţiile respective, aproximativ 30% dintre componentele maşinii sunt acum noi. S-a acordat o atenţie deosebită calităţii şi detaliilor finisării interioare.

Pe dinafară, modificările aduse designului sunt semnificative. Ce e nou acolo: farurile cu surse LED, masca frontală cromată (mai joasă şI mai lată), muchiile evidenţiate ale caroseriei, bagheta cromată din spate şi gurile de evacuare aplatizate. Categoric, nu a fost un facelift ieftin! Toate acestea ne fac să ne aşteptăm la un dinamism serios din partea lui A4.

Deşi modernizat, designul interior arată familiar. Dacă s-ar fi intervenit şi aici la fel de mult ca la exterior, bugetul faceliftului ar fi urcat, probabil, prea mult. Ca urmare, se fac observate un upgrade al sistemului de infotainment, adus astfel la nivelul celor mai avansate realizări disponibile la Audi. Prin facilităţile de tip „Function on Demand, clientul poate să cumpere şi să adauge aplicaţii disponibile prin programul myAudi. Touchscreen-ul cu diagonala de 10,1 inchi este nou, iar comutatorul rotativ, situat până acum între scaune, a dispărut. Imaginile oferite de monitor sunt extrem de clare, iar poziţionarea acestuia – dominantă, în contextul planşei de bord– nu lasă loc de comentarii.

La drum, nu s-a observat nimic surprinzător. Chiar aşa. Fineţea superioară în funcţionarea suspensiei, direcţiei şi transmisiei a atins, în sfrârşit, cele mai înalte aşteptări legate de pretenţiile Audi. În niciun caz nu se poate spune că seria de clasă medie a mărcii îşi arată, pe undeva, vârsta conceptuală iniţială. A4 este în plină formă. Vorba aceea că nu poţI să înveţi un câine bătrân să facă figure noi nu-şi găseşte niciun fel de relevanţă aici. Faptele sunt verificate şI clare: A4 merge şi se comportă conform celor mai actuale exigenţe.

În mod special, versiunea Avant 35 TDI de 163 CP se potriveşte foarte bine cu experienţa tipică Audi. Silenţioasă, rapidă, economică, maşina mai oferă şi o latură practică bine studiată pe lângă amprenta premium. Un singur detaliu este oarecum distonant: viteza maximă de 223 km/h este atinsă numai cu pneuri cu character sportiv. Cele cu rezistenţă redusă la înaintare (cazul de faţă) permit rularea cu maximum 210 km/h.

De dragul optimizării emisiilor poluante a fost integrat şi sistemul mildhybrid calibrat pe tensiunea de 12 V: implicarea unui starter-generator antrenat prin curea favorizează bilanţul energetic al maşinii pe plaja dintre 55 şi 160 km/h. A4 poate să înainteze în regim de croazieră „sailing', cu motorul termic oprit. Astfel se poate face o economie de 0,3 l/100 km. E cineva impresionat? Mult mai impresionantă este ambianţa de călătorie relaxantă. Parcă exagerat de relaxantă. Cine preferă să se dezmorţească, se poate orienta către versiunea S4 TDI de 347 CP. În privinţa sa, notăm că se manifestă acea impulsivitate definitorie pentru diferenţa dintre un actor foarte bun şi un adevărat star.

 

Verdict

Un facelift care vine ca o cămaşă nouă pentru A4. Calitatea şi prestaţ iile sale sunt mai bine puse în valoare prin noul design şi prin perfecţionări tehnice discrete. Cine vrea mai mult de atât, să încerce variant S4 TDI.

 

Date tehnice Audi A4 Avant 35 TDI

MotorL4, turbo, diesel

• Cilindree 1968 cmc • Putere maximă 163 CP \între 3250 şi 4200 rpm

• Cuplu maxim 380 Nm \între 1500 şi 2750 rpm

• Transmisie tracţiune faţă, cutie automată cu 6 tr.

• L/l/h 4762/1847/1435 mm • Masă proprie 1.615 kg

Portbagaj 495–1495 l • 0–100 km/h 8,5 s

• Viteză maximă 223 km/h*

• Consum 5,2 l/100 km (WLTP) Emisii CO2 137 g/km

• Preţ de la 42.350 de euro (Germania)

 

*numai cu anvelope opţionale pentru o taxă suplimentară de 150 de euro, cu pneuri standard V-max = 210 km/h.

taguri
Adaugă un comentariu