BMW 760i – Noua vitrina tehnologica

Bi-turbo si injectie directa pentru noul V12 de la BMW. Primele impresii de la Munchen.

Criza economica nu a afectat planurile lui BMW de modele high-end. La 9 luni de la lansarea noii Seria 7, BMW a prezentat top modelul 760i/Li echipat cu noul motor V12.

Acesta are tot 6 litri cilindree ca si predecesorul sau, dar puterea a crescut de la 445 CP la 544 CP (plus 25%), iar cuplul maxim de la 600 la 750 Nm (plus 22%), gratie supraalimentarii cu 2 turbine.

Cu injectie directa de benzina cu injectorul plasat central in camera de ardere, sistem Double Vanos de distributie variabila pentru admisie si evacuare, masurile Efficient Dynamics si un raport de compresie de 10:1, mare pentru un motor turbo, noul motor BMW este cel mai eficient V12 de pe piata, consumand in medie 12,9 l/100 km (Mercedes S 600/517 CP 14,4 l/100 km, Bentley Continental Flying Spur/560 CP, 16,6 l/100 km).

La condus, noul V12 este impresionant. Nu vibreaza nimic, nu se simte nici un gol turbo. Accelereaza perfect liniar de la 1.500 la 5.000 rpm, cuplul maxim enorm de 750 Nm fiind constant pe toata aceasta plaja de turatie. Motorul este cuplat cu noua cutie automata cu 8 trepte realizata impreuna cu ZF. Cu primele sase trepte mai apropiate ca la vechea cutie cu 6 trepte si cu a treapta a opta foarte demultiplicata, motorul V12 merge linistit cu doar 3.000 rpm la 200 km/h. La 250 km/h atinge circa 4.200 rpm si daca n-ar interveni limitatea la 250 km/h, ar fi posibile viteze de peste 300 km/h.

Pe viraje, 760i nu este la fel de agil ca 750i, motorul V12 apasand mai mult pe puntea fata decat V8-ul de la 750i. Insa, cu sistemele active de conducere ramane totusi cea mai manevrabila limuzina cu motor V12 de pe piata.

Spre deosebire de 750i, 760i are mai multe echipamente standard. Toate sistemele active de conducere cum ar fi suspensia adaptiva si Dynamic Drive cu bare stabilizatoare active sunt standard, doar directia integrala fiind optionala. De asemenea, tot standard, in interior, plafonul este in alcantara, iar bordul este imbracat in piele Nappa.

Pretul estimat al lui 760i este de 140.000 euro, cu aproape 50.000 euro mai mult ca un 750i. Sunt 4 cilindri si 137 CP in plus dar si o multitudine de echipamente suplimentare. Nu este chiar ieftin, dar nici Mercedes S 600 sau Bentley Flying Spur nu sunt mai ieftine. Iar principalele piete vor fi China (23%) si SUA (23%).

Adaugă un comentariu