Citroën C4: 1200 km din revoluția confortului

vezi galeria foto

Noul Citroën C4 adoptă stilul crossover, dar nu renunță la designul excentric și pune în continuare accentul pe confort, fiind un partener ideal pentru călătoriile lungi.


Ambiția francezilor de a oferi de fiecare dată un model diferit dă roade și de această dată.Trebuie să o spunem sincer, pe noul Citroën C4 nu-l vei pierde prea rapid într-o parcare aglomerată. Deși, în esență, este în continuare un hatchback din segmentul C, francezul excentric a primit accente de SUV, de forma elementelor din plastic negru, amplasate în partea inferioară a caroseriei.

Cum era de așteptat, noul C4 a renunțat la designul clasic al celei de-a doua generații și adoptă elemente pregnante ale primei generații. Ne referim, îndeosebi, la forma hayonului, a cărui lunetă este despărțită de un spoiler. Sigur, îl vei vedea în permanență în oglinda retrovizoare, însă i-am găsit rapid o utilitate odată cu venirea nopții. Reușește să blocheze lumina farurilor precar reglate ale mașinilor ceva mai bătrâne.


Un nou Citroën, care chiar așa se cheamă: Nouvelle C3. Ca să ai tot timpul mașină nouă.

Chiar dacă exemplarul nostru de test era dotat cu jante de 18 inchi, nu simțeai pentru nicio secundă acest aspect. Mulțumită suspensiei cu amortizare hidraulică progresivă, mașina filtrează denivelările excepțional de bine, oferind un confort la rulare întâlnit numai în segmentele superioare.

Confortul de top este întâlnit la interior și prin prisma scaunelor, atât în față, cât și în spate. Acestea nu au devenit obositoare nici măcar după mai mult de opt ore de condus. Totuși, putem aduce o remarcă aici, suportul lateral putea fi mai bun, însă vei descoperi rapid că nu vei face prea mult sport cu noul Citroën C4.


Hatchbackul te îmbie la un stil de condus relaxat, iar consumul mediu de doar 5,5 litri/100 km obținut în urma traseului nostru de peste 1.200 de kilometri reflectă perfect acest aspect. Rezervorul are o capacitate de 50 de litri, iar, teoretic, o autonomie de peste 1.000 de kilometri ar fi posibilă dacă ai aplica mai multe tehnici de conducere economică la drum lung.


Citroen C5 Aircross: Pragmatism francez

Citroën C4 stă foarte bine și la capitolul tehnologie, îmbinând cele mai noi sisteme de asistență cu un pachet multimedia ușor de utilizat. Ecranul tactil de 10 inchi oferă în completarea sa câteva butoane care îți permit accesarea rapidă a celor mai importante funcții. Apreciem și menținerea pe stil „analog’ a comenzilor sistemului de climatizare.

Instrumentarul digital din spatele volanului are o diagonală de cinci inchi și îți oferă cele mai importante informații legate de trip, consum, dar și de sistemul automat de cruise control. În completarea acestuia vine și un head-up display, afișat cu ajutorul unui ecran transparent rabatabil. Acesta nu necesită obișnuință și devine noul tău normal după primii câțiva kilometri.


Noul Citroën C4 devine electric și îmbrățișează ideea de SUV

De sub capotă toarce discret propulsorul turbo cu trei cilindri. Motorul oferă cifre sănătoase pentru capacitatea sa de 1,2 litri, cu 130 CP și un cuplu maxim de 230 Nm de la 1750 rpm. Performanțele acestuia depășesc așteptările, mașina fiind capabilă să accelereze rapid chiar și de la viteza de croazieră. Astfel, depășirile sunt efectuate fără prea mari emoții, iar transmisia automată cu opt trepte se descurcă admirabil în cazul sprinturilor. Totuși, o perioadă de acomodare va fi necesară pentru a te familiariza cu selectorul minimalist al cutiei de viteze.


Chiar și bagajele noastre au fost fericite. Deși capacitatea portbagajului (380-1.250 l) nu depășește media segmentului, forma rectangulară a acestuia permite încărcarea lejeră a obiectelor voluminoase.

În România, noul Citroën C4 pornește de la 16.401 euro cu TVA inclusă. Astfel, fanii mărcii beneficiază de un autoturism modern și atrăgător la un preț accesibil.

Citroën C4 1.2 PureTech 130
• Motor L3, turbo • Cilindree 1199 cmc • Putere max. 130 CP la 5500 rpm • Cuplu max. 230 Nm de la 1750 Nm • Transmisie tracțiune față/cutie automată cu 8 tr. • L/l/h 4355/1800/1520 mm • Masă proprie 1.278-1.371 kg • Portbagaj 380–1.250 l 0-100 km/h 10,2 s • Viteză max. 210 km/h • Consum 4,8 l/100 km • Emisii CO2 110 g/km • Preț de la 16.401 euro cu TVA inclusă

VERDICT
Francezii au reușit să iasă din nou din tipare cu o propunere unică în segment. Noul Citroën C4 îi răsplătește după fiecare kilometru pe șoferii care adoptă un stil de condus relaxat.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE