Noul Citroën C4 devine electric și îmbrățișează ideea de SUV

Compacta franceză are o istorie bogată care se întinde pe zece generații. Prima dintre acestea a debutat în urmă cu 92 de ani și purta denumirea actuală de Citroën C4.

Generația cu numărul zece are o lungime de 4,36 metri și devine un crossover. Garda la sol a crescut, iar hatchbackul a primit noi jante cu diametru mai mare de până la 18 inchi. În același timp, clienții care doresc o personalizare în detaliu a propriului vehicul, vor fi încântați de existența a șase ambianțe diferite la interior și de 31 de combinații posibile de culori pentru exterior.

Așa cum ne-au obișnuit până acum, francezii au pus și de această dată accentul pe confort. Noul Citroën C4 beneficiază de amortizoare adaptive pentru care au fost implementate următoarele tehnologii: Progressive Hydraulic Cushions și Citroën Smart Pad Support, aceasta din urmă în premieră mondială.

De asemenea, noul model vine cu scaune Advanced Comfort și cu nivelul doi de conducere autonomă, ce include peste 20 de sisteme de asisență pentru șofer.

Versiunile cu motoare termice respectă noul standard de emisii Euro 6d. Cele pe benzină au puteri cuprinse între 100 și 155 de cai-putere, în timp ce motoarele diesel oferă între 110 și 130 de cai-putere. Versiunile cu transmisie automată beneficiază de un nou controller digital cu accente metalice care înlocuiește vechiul mâner.

Noul Citroën ë-C4 – 100% ëlectric face parte din ofensiva pregătită de producătorul francez pentru 2020 prin programul Citroën goes Ëlectric for all', ce presupune lansarea a șase modele electrificate. Acesta este al cincilea model din noua gamă după C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ë-Jumpy și ë-SpaceTourer.

Versiunea electrică dispune de un acumulator de 50 kWh ce oferă o autonomie de 350 de kilometri (calculată conform ciclului WLTP). Beneficiază de un motor electric ce produce 136 CP și un cuplu de 260 Nm disponibil instantaneu. În modul Sport, ë-C4 accelerează de la 0-100 km/h în 9,7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h.

Dacă pentru încărcare este utilizată o stație fast-charge de 100 kW, ë-C4 se încarcă până la 80% în 30 de minute. La cealaltă extremă, prin utilizarea unei simple prize domestice, încărcarea poate dura mai mult de 24 de ore. Pentru a-și sprijini clienții, Citroën oferă ajutor pentru instalarea unui Wall Box de 32 A la domiciliu. Cu ajutorul acestuia, mașina se încarcă în șapte ore sau în cinci ore (dacă este echipată cu încărcătorul opțional de 11 kW).

Adaugă un comentariu