CONTACT Renault Megane Facelift

Dupa 4 ani, Renault opereaza un facelift la Megane, care include noile motoare Energy si un look modernizat.

 Faceliftul lui Megane, numit Megane Collection 2012, de parca vorbim de o colectie de haine primavara-toamna, aduce un look modernizat, cu lumini de zi cu LED (standard la Sporty Dinamique si GT Line) si cateva retusuri care includ elemente cromate si in culoare negru lucios. La interior, notam sase noi tapiterii, din care doua din piele. In rest, Renault pas­treaza pentru Megane linia eleganta care si-a atras foarte multi adepti.

Marile noutati se afla insa sub capota, unde au aparut trei noi motoare Energy, unul pe benzina si doua dieseluri. Din pacate, pe piata romaneasca se ofera doar unul dintre ele – noul 1.6 dCi lansat anul trecut pe Scenic si disponibil acum si pe Nissan Qashqai (vezi AB 8/2012). Noul 1.2 TCe de 115 CP este oferit doar pe Dacia Lodgy, iar 1.5 dCi Energy nu se poate comanda in Romania, unde a ramas in oferta actualul 1.5 dCi in versiuni de 90 si 110 CP. 1.2 TCe este primul motor Renault pe benzina cu injectie directa si turbo. Cu sistem start&stop si regenerare a energiei la franare, consuma doar 5,3 l/100 km. Micul patru cilindri trage bine si are vana de la turatii joase, fiind silentios apoi pe toata plaja de turatie. Extrem de economice sunt cele doua dieseluri Energy de 1,5 si 1,6 litri, cel de 1,5 litri si 110 CP consumand in medie doar 3,5 l/100 km si emitand numai 90 g/ km CO2 (actualul 1.5 dCi oferit in Romania emite 120 g/km CO2 si consuma 4,6 l/100 km). Noul diesel de 1,6 litri si 130 CP il inlocuieste pe cel de 1,9 litri, fiind extrem de silentios si de rafinat. Emite cu 30 g/km CO2 mai putin si consumul este mai redus cu 20% decat la 1.9 dCi.

La interior nu s-au schimbat prea multe, criticile noastre indreptandu-se ca si inainte catre ergonomia perfectibila a sistemului audio si de navigatie si catre spatiul in spate, care este doar de nivel mediu. Ca dotari au aparut, in schimb, sistemul Visio, care comuta automat faza scurta cu faza lunga si include si un sistem de asistare la pastrarea benzii de mers (standard la GT Line, 200 euro la Sporty Dinamique). De asemenea, sistemul de asistare la parcare este dotat acum cu camera pentru marsalier (standard la GT Line, 260 euro la Sporty Dinamique). Preturile pleaca de la 14.200 de euro pentru 1.6 16V Authentique si ajung pana la 21.700 de euro pentru 1.6 dCi GT Line.

Adaugă un comentariu