Dacia Sandero Stepwy 1.6 MPI – Infrastructura? Nu, multumesc!

Dacia Sandero Stepway, primul crossover al marcii romanesti, isi ia rolul in serios. Robustetea constructiva si garda la sol marita sunt elementele-cheie ale demersului sau.

Tehnic, stim foarte bine despre ce este vorba: Sandero Stepway este versiunea cu garda la sol marita a seriei de clasa mica Sandero. Pe de alta parte, cand te afli fata in fata cu masina, impresia este alta.

Proportiile lui Stepway arata atat de firesc, incat iti vine sa crezi ca este un crossover de la bun inceput proiectat ca atare si nu un model derivat dintr-un automobil economic, de strada. Noile detalii de finisare exterioara specifice lui Stepway aduc o nota de sofisticare estetica lesne sesizabila si reusesc sa schimbe perceptia vizuala asupra masinii, facand-o sa arate in ochii privitorului altfel decat produsul tipic al unei marci axate pe „marfa de buget“.

Pragurile evazate, elementele de protectie de la pasajele rotilor, scuturile din fata si din spate, impreuna cu piesele negre de sub geamul blocurilor optice frontale, alcatuiesc acea componenta pretentioasa de imagine care personalizeaza in mod fericit infatisarea lui Stepway.

La acestea, se adauga cateva detalii de finisare interioara diferite de cele de la Sandero. Trei culori metalizate vor fi propuse exclusiv pentru Sandero Stepway, sub denumirile Platine Grey (cazul exemplarului testat de noi), Comete Grey si Feu Red.

Caracteristici de trecere ca la un SUV adevarat
Pana aici am descris o cosmetizare reusita. Cu siguranta, asa ceva nu ar fi suficient pentru a face din Stepway un model de succes. Principala modificare functionala consta in garda la sol marita cu 20 mm. Ca urmare, Stepway dispune de o garda la sol de 175 mm. Aceasta cifra corespunde chiar si pretentiilor legate de clasa SUV.

Pentru ca ampatamentul lui Sandero este de numai 2,59 mm, iar consolele din fata si din spate sunt scurte, automobilul are caracteristici de trecere compatibile sau chiar superioare fata de ce ar presupune tipologia SUV. Stepway nu va primi nici tractiune integrala (oricum, un model Dacia 4×4 va fi prezentat in curand) si nici diferential cu alunecare limitata (asa cum are, de pilda, Citroën C3 XTR).

Cel putin atat timp cat pe jos e uscat, Dacia Stepway nu va arata inconsecvente de motricitate. Transmisia sa, cu tractiune pe rotile anterioare, face fata fara ezitari conditiilor de drum forestier si zonelor cu denivelari usoare.

Suspensia nu are distante de lucru lungi, fiind proiectata conform cerintelor legate de utilizarea rutiera. Fara a fi vorba despre sportivitate, amortizarea este mai degraba ferma, cu inclinari relativ reduse ale caroseriei in viraje. De asemenea, oscilatiile ce apar la trecerea peste denivelari sunt limitate eficient.

Ceea ce ne-a impresionat foarte placut tine de functionarea silentioasa a suspensiei si de filtrarea foarte buna a socurilor si vibratiilor, inclusiv in cazul rularii pe denivelari scurte. Parcurgerea unor segmente de drum cu macadam si a unor zone de off-road usor a pus in evidenta si o rigiditate ireprosabila a caroseriei. Nu se fac auzite zgomote nici din partea elementelor de finisare.

Pe asfalt, Sandero Stepway are un comportament sigur, iar directia se dovedeste precisa. Nu este vorba despre un sistem cu asistare variabila (avem de-a face cu o servoasistare hidraulica obisnuita), asa ca acuratetea inscrierii in viraje si feedback-ul despre solicitarile ce apar in viraje asupra masinii nu sunt dintre cele de-a dreptul impresionante. Totusi, conducerea in regim rapid poate fi abordata fara niciun fel de emotii.

La test, am avut versiunea cu benzina de 1,6 litri si 90 CP. Masina se dovedeste agila in traficul urban, datorita demultiplicarii convenabile a treptelor a doua (pentru acceleratii) si a treia (pentru mers economic) ale cutiei de viteze.

In afara orasului, reprizele cele mai bune se obtin in jumatatea superioara a plajei de turatie. Nivelul de zgomot creste considerabil dupa depasirea pragului de 3.500 rpm. De asemenea, la viteze de peste 120 km/h, intensitatea zgomotului interior depaseste limitele convenabile.

Revenind la firescul infatisarii generale a lui Stepway ca reprezentant al temei crossover, mentionam ca pozitia la volan completeaza ideea in mod oportun. Daca la versiunea Sandero de strada se poate comenta ca scaunul este situat relativ sus, in cazul lui Stepway aceasta caracteristica se incadreaza natural in caracterul masinii. Sustinerea laterala pe care o ofera spatarul este convenabila, iar tapiteria sezutului ofera un bun confort. Spatiul de care dispun pasagerii din spate este generos, iar volumul portbagajului e mare pentru aceasta clasa: 320 litri.

Stepway dispune de echiparea versiunii Sandero Preference, la care se adauga jantele din aluminiu si vopseaua metalizata. Aerul conditionat (face parte din lista de dotari optionale) este oferit gratuit pana la sfarsitul lunii iulie.

Iata cum, lansand Stepway, Automobile Dacia va face mai usoara viata celor ce conduc pe drumurile degradate sau neasfaltate. Sa speram ca autoritatile nu vor incuraja vanzarile modelului Dacia Stepway incetinind constructia drumurilor si autostrazilor…

Adaugă un comentariu