Ecosport: SUV Ford fabricat în România

După aproape 5 ani de B-Max, uzina Ford de la Craiova a trecut la noul EcoSport, un model sensibil mai competitiv și cu mai multă priză la public, indiferent dacă vorbim de România sau de alte țări.

După datele companiei, chiar dacă pare mai degrabă un facelift, noul EcoSport are peste 2.500 de componente noi, iar totalul schimbărilor se ridică la 5.500. Totodată, o noutate este prezența variantei ST-Line în cazul micului SUV fabricat în Oltenia, care, alături de Business, Titanium și Trend, întregește oferta constructorului american. Jante pe 18 inchi încalță EcoSport ST-Line, accentele negre le înlocuiesc pe cele cromate oferite pe Titanium, iar capota vine standard vopsită în negru. Avem acum și faruri de zi cu LED și xenon.

SUV-ul de 4,1 metri lungime pare mai degrabă înalt decât lat, iar la prima vedere te gândești la stabilitate, însă un parcurs mixt de câteva sute de kilometri îți va arăta că balansul în viraje nu este atât de pronunțat. Calitatea fabricației este bună, iar materialele folosite sunt plăcute la atingere. La capitolul ergonomie, nu există nemulțumiri. Cadrane cu fundal parțial digital, tableta sus, deasupra gurilor de aerisire, iar mai jos două prize USB.  Volanul este încălzit, iar micul SUV Ford te lasă să-ți alegi și culoarea luminii ambientale din habitaclu.

Zona de infotainment vine cu un ecran tactil mare, de 8 inchi, care oferă o rezoluție peste medie, dar și un sistem de operare simplu și intuitiv Ford Sync 3, iar, contra cost, sunetul este livrat pasagerilor printr-un sistem audio B&O Play cu 10 difuzoare.

Noi am testat motorul pe benzină Ecoboost de 1 litru în două trepte de putere (125 și 140 de cai-putere), dar în gama de propulsoare vor fi și motorizări diesel, de 100 și 125 de cai-putere.  EcoSport 4×2 ne-a dus prin zone în care te-ai feri să intri cu o mașină fără tracțiune integrală, iar decuplarea controlului tracțiunii ne-a permis o escaladare neașteptată. Totuși, de la mijlocul anului, Ford va introduce și tracțiunea integrală pe acest model, detașându-l în segmentul SUV-urilor 4×4 și îndepărtând orice percepție de crossover.

Disponibil cu cutie automată sau manuală, ambele cu 6 trepte, trebuie menționat că propulsoarele pe benzină Ecoboost se înțeleg perfect cu transmisia manuală, plecările de pe loc și schimbările de trepte făcându-se foarte lin, armonia dintre cutie și motor fiind deplină. Un minus îl reprezintă vizibilitatea de care dispune șoferul, montantul A fiind gros, astfel încât cel aflat la volan trebuie să se asigure mai temeinic. Totodată, lipsa roții de rezervă pe anumite variante este un inconvenient, deși EcoSport vine echipat cu kit de reparații roți.

Spațiul interior este suficient pentru cel puțin 4 adulți – persoanele aflate în spate nu vor duce lipsă de spațiu în zona genunchilor și în zona capului, iar deschiderea orizontală a hayonului asigură lipsa muchiei care ar fi îngreunat încărcarea. Există și o priză de 12 volți pentru șoferii din spate. Designul nu a suferit modificări majore, fiind vorba de o cizelare a formei inițiale, dar operațiunea s-a soldat cu o reușită, iar micul EcoSport arată mai bine ca oricând.

Verdict

Noul EcoSport – dotări noi, materiale bune, motor silențios și puternic, transmisie manuală cu un rulaj fin. Versiunea 4×2 impresionează prin rezultate în afara șoselei.

taguri
Adaugă un comentariu