Ford Fiesta 1.6 TDCI – Exercitiu de stil

Ford a demonstrat ca stie sa faca si masini frumoase, dar succesul de care se bucura Fiesta are la baza si alte calitati. Test cu versiunea diesel de 1,6 litri.

In numai noua luni de la lansare, Ford Fiesta reuseste sa se impuna ca cel mai vandut autoturism de pe piata europeana, surclasand VW Golf. Principalele sale calitati sunt designul, care sparge tiparele clasei, si calitatile dinamice, pentru care cei de la Ford au fost intotdeauna pretuiti.

Trecand peste prima impresie lasata de imaginea puternica a noului Fiesta, nu poti sa nu remarci ca Fiesta a fost proiectata sa puncteze bine la toate capitolele. Calitatea materialelor din interior nu exceleaza, dar reprezinta o alegere corecta pentru aceasta clasa, in timp ce asamblarea componentelor lasa impresia unei masini solide. Fiesta nu incearca sa ridice standardul clasei in materie de finisari, dar este evident ca Ford nu s-a zgarcit acolo unde nu era cazul.

Nivelul de echipare Ghia a masinii de test ne-a permis accesul la toate atuurile acestui model, in materie de tehnologie si confort. Pozitia la volan este mai comoda decat in cazul altor modele de clasa mica, scaunul soferului fiind confortabil si beneficiind de reglaj pe inaltime si lombar. In plus, reglajul volanului se face atat pe inaltime, cat si pe adancime, astfel ca persoanele inalte nu vor avea probleme de acomodare.

Meritul lui Fiesta este ca, pe bancheta din spate, o persoana adulta poate sta confortabil in spatele soferului, chiar daca acesta este o persoana inalta. Spatiul la cap pentru pasagerii din spate, in schimb, poate fi o problema pentru cei inalti. Bancheta este confortabila, dar sezutul acesteia este dintr-o singura bucata. Din fericire, spatarul este fractionabil, astfel ca modularitatea nu are foarte mult de suferit.

In fata, plansa de bord este placuta, chiar daca ergonomia anumitor elemente este discutabila. Spre exemplu, butonul de reglaj al temperaturii este situat pe partea pasagerului, fiind dificil de actionat de catre sofer in timpul mersului, in timp ce butoanele de deschidere a geamurilor sunt amplasate mult prea in spate pe manerul usii.

Motorul diesel de 1,6 litri, de provenienta Peugeot, se dovedeste destul de zgomotos pe Fiesta, dar performantele dinamice sunt mai mult decat decente. Etajarea cutiei de viteze nu favorizeaza sprinturile, fiind necesara schimbarea frecventa a treptelor, in schimb reprizele in treapta a cincea sunt foarte viguroase.

Directia este precisa, chiar daca lasa impresia de supra-asistare. In special in traficul citadin, acest aspect este o calitate, volanul fiind foarte usor de manevrat la viteza mica. In schimb, la viteze mari, directia devine destul de sensibila. Trenul de rulare este reglat mai sportiv, chiar daca fata de versiunea pe benzina testata anterior, este ceva mai moale. La trecerea peste denivelari, puntea fata este ceva mai zgomotoasa, dar fara a deranja placerea condusului.

Fiesta este agila si manevrabila, chiar daca dieselul apasa mai greu pe puntea fata.

Adaugă un comentariu