Ford Focus CC – Cu parul in vant

Ultimele zile insorite ale toamnei se traiesc cel mai intens intr-un cabriolet. Iar daca ploaia te surprinde, un hard-top este cel mai bun adapost.

Cand spui „cabrio“, te gandesti automat la un automobil semnificativ mai greu decat modelul de baza din care provine (prilej de performante dinamice alterate) si cu o tinuta de drum la limita decentei.

Ford demonstreaza, prin Focus CC, ca lucrurile nu trebuie sa stea neaparat asa. Modelul coupé-cabrio este cu 17 cm mai lung decat Focus-ul in trei portiere si cu 229 de kg mai greu. Cu toate acestea, performantele sunt comparabile, cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h, cu doar 0,7 secunde mai mare in cazul modelului CC si un consum mediu mai mare cu doar 0,1 litri la 100 km.

Ca si modelul anterior, actualul Focus CC este fabricat la fabrica Pinifarina din Bairo, folosind platforma si noul „Kinetic Design“ al ultimei generatii de Focus – dar numai in partea frontala. Panourile laterale, ca si partea din spate au ramas neschimbate. Interiorul a primit un refresh binemeritat, cu un nou panou cu instrumente.

Design semnat Pininfarina
Viata la bordul lui Focus CC este placuta, atata timp cat stai pe unul dintre locurile din fata: desi Ford vorbeste de un model cu patru locuri, este vorba mai degraba de un 2+2, spatiul la genunchi si la cap pentru locurile din spate fiind destul de limitat. Materialele sunt, in general, de buna calitate, chiar daca sunt si exceptii pe panourile portierelor si in consola centrala.

Scaunele sunt confortabile si ergonomice, dar pentru versiunea Sport testata de noi ne-am fi asteptat la o mai buna sustinere laterala. Hard-top-ul este actionat electric, plierea sau intinderea acestuia durand in jur de 20 de secunde. Actionarea acestuia se poate face numai in stationare. Portbagajul ofera un volum suficient in modul coupé, dar o data hard-top-ul pliat, spatiul ramas abia permite inghesuirea a doua valize subtiri.
 

Suspensia sportiva, dotare standard in cazul versiunii Sport, asigura o tinuta de drum neasteptat de buna pentru un cabriolet, cu un control foarte bun al miscarilor caroseriei in curbele abordate in viteza. In ciuda rigiditatii suspensiei, denivelarile soselelor romanesti sunt bine filtrate, confortul nefiind afectat semnificativ.

Directia este precisa si asigura un feedback bun la viraje, abordarea acestora in forta fiind facilitata de comportamentul foarte putin subvirator al masinii.

Motorul diesel de 2,0 litri din familia Duratorq este unul dintre cele mai rafinate de pe piata, asigurand greoiului cabriolet performante dinamice foarte apropiate de cele ale modelului Focus in trei portiere.

Insonorizare buna a habitaclului
Marele merit al acestei motorizari il constituie insa functionarea silentioasa si lipsita de vibratii la toate regimurile de turatie. Ford a acordat o atentie deosebita insonorizarii, compartimentul motor fiind izolat folosind un nou tip de panou fonoabsorbant.

Cele sase trepte ale cutiei de viteze sunt inspirat etajate, pentru a stoarce din motor si ultima picatura de performanta. Cursa scurta a manetei schimbatorului de viteze faciliteaza schimbarea rapida a treptelor, timoneria fiind, de asemenea, precisa.

Siguranta pasiva a pasagerilor este asigurata de airbag-urile frontale si laterale, precum si de cusca de siguranta cu rigiditate ridicata. In lipsa unei structuri de rezistenta a plafonului, fortele in cazul imapctului frontal sunt preluate de montantii anterior si structura portierelor.

Sistemul de siguranta in cazul rasturnarii (RPD – Rollover Protection Device) intra automat in functiune atunci cand senzorii giroscopici detecteaza iminenta unei rasturnari. Acesta declanseaza, intr-o zecime de secunda, doua roll-bar-uri care, impreuna cu structura intarita a parbrizului, asigura un nivel ridicat de protectie in caz de rasturnare.

Adaugă un comentariu

Articole similare