Ford Ka – Artificiu tehnic si de stil

Ford Ka a ajuns la a doua generatie, insa procedura aleasa pentru realizarea sa reprezinta o premiera pentru compania ovalului albastru. Rezultatul este promitator.

O criza economica intuneca orizontul, orasele devin din ce in ce mai aglomerate, si initiativele ecologiste vor lovi in clasele superioare de automobile. Acest moment i-a prins bine pregatiti pe cei din bransa europeana a companiei Ford. Ei tocmai si-au innoit modelele de la baza gamei, Fiesta si Ka. Clientela aflata in cautarea unor modele economice, cu dimensiuni reduse, moderne din punct de vedere tehnic si propuse la preturi interesante, are acum motive serioase sa viziteze showroomurile Ford.

Ka este rezultatul colaborarii cu Fiat
Noua generatie Ford Ka nu are dimensiuni mai mari fata de modelul precedent, insa conceptul sau a fost complet revizuit. Desi facea parte din clasa mini, fostul Ka folosea platforma generatiei contemporane Fiesta (model din clasa mica).

Pentru a reduce pretul masinii, s-au facut concesii vizibile in privinta calitatii de finisare. Pentru cea de-a doua generatie Ka, a fost adoptata solutia unei colaborari cu Fiat. Din acest motiv, sub caroseria lui Ka se gaseste platforma tehnica a lui Fiat Cinquecento, model reprezentativ pentru era moderna a clasei mini.

De altfel, Ford Ka si Fiat Cinquecento sunt asamblate pe aceleasi linii de montaj de la Tychy, unde se afla uzina poloneza a marcii italiene. In pofida acestei inrudiri tehnice, niciun detaliu vizibil al lui Ka nu provine de la Cinquecento. Mai mult, sunt si detalii de ordin tehnic importante care difera semnificativ.

Specialistii de la Ford au intervenit asupra puntilor din fata si din spate, astfel incat Ka sa ofere un comportament rutier cu caracter dinamic accentuat, in aceeasi nota cu al majoritatii modelelor Ford actuale. Aceasta interventie a reusit atat de bine, incat potentialul motorizarilor disponibile deocamdata (benzina de 1,2 litri si diesel de 1,3 litri, ambele de origine Fiat) nu este suficient de ridicat pentru a pune in evidenta reactii nesigure sau pierderi de motricitate in cazul solicitarii la limita.

Dieselul de 1,3 l este viguros
Cei care asteptau o agilitate pronuntata din partea lui Ka vor fi impresionati favorabil de trenul de rulare, insa vor sesiza semnele de efort pe care le da motorul cu benzina (69 CP) in timpul reprizelor. Unul dintre motivele acestui fapt rezida in demultiplicarea destul de lunga a cutiei de viteze. Motorul diesel (75 CP) dovedeste mai multa vigoare, facand fata fara nicio problema deplasarilor interurbane.

Spatiul interior este generos, tinand cont de specificul clasei. Chiar si in cazul locurilor din spate se poate vorbi de conditii bune de sedere pentru doua persoane. Portbagajul lui Ka este incapator, atingand un volum de 224 litri care, nu cu multi ani in urma, era intalnit pe la modelele clasei mici.

Pentru Ford Ka sunt propuse doua niveluri de finisare, numite Ambiente si Titanium. Personalizarea masinii nu se limiteaza numai la o gama atractiva de culori exterioare si interioare, fiind oferite pe deasupra si cateva abordari de orientare pop art. Datorita acestora, Ka se desprinde in peisajul clasei mini ca o alternativa tentanta. Sa nu uitam: aspectul atragator vine in completarea unui set consistent de argumente functionale.

Adaugă un comentariu