Hyundai Veracruz 3.0 CRDI V6 – Cu iz de America

Veracruz este confortabil, incapator si se apropie de segmentul premium, gratie materialelor, finisarii si dotarilor. Motorul si cutia de viteze automata sunt noi.

Veracruz, ultimul SUV sosit in familia Hyundai, este mai mare ca dimensiuni decat Santa Fe, dispune standard de sapte locuri si, dupa aparitia sa, il plaseaza pe Santa Fe, ca SUV de clasa medie, dupa Tucson. Numele lui Veracruz, ca si platforma tehnica de altfel, au fost imprumutate de la modelul care se comercializeaza in America de mai bine de un an de zile, moment in care marca coreeana si-a facut debutul in segmentul LUV (Luxury Utility Vehicle). Pe alte piete europene, Veracruz se vinde cu numele ix55, botezat asa dupa tendinta demarata odata cu i30, aceea de a denumi modele cu litere si cifre.

Designul noului SUV este clasic
Din punctul de vedere al dimensiunilor, Veracruz se poate compara cu BMW X5 sau Volvo XC90, cu toate ca aparitia sa poate fi interpretata si ca raspunsul coreean la revizuitul Nissan Murano sau la mai noua Mazda CX-7. Hyundai anunta ca, spre deosebire de modelul vandut in America, Veracruz-ul european a suferit ceva modificari de suspensie si directie, tocmai pentru a fi adaptat pietelor de pe batranul continent. Trenul de rulare cu suspensie McPherson pe fata si multilink pe spate este mai ferm, iar directia a fost adaptata pentru a avea o atitudine mai incisiva.

Motorul V6 CRDI este absolut nou
Hyundai Veracruz aduce odata cu el un nou motor diesel common-rail cu turbina cu geometrie variabila. Este vorba despre un propulsor V6 de trei litri, care dezvolta 240 CP si care dispune de un cuplu maxim de 451 Nm. Acesta este un motor de generatie noua, care este construit din materiale noi si care utilizeaza injectoare piezoelectrice care lucreaza la o presiune de 1.600 bar. In cazul lui Veracruz, CRDI-ul V6 vine cuplat la o cutie de viteze automata cu sase trepte.

Aceasta este prima transmisie automata cu sase rapoarte produsa de Hyundai. Treptele de viteza ale acesteia pot fi schimbate si manual, in modul Shiftronic, dar, din pacate, aceasta nu dispune de mod sport. Spun acest lucru, pentru ca, din cate am vazut, schimbarea treptelor de viteza se realizeaza lent si sunt momente cand traficul solicita trecerea mai rapida de la o treapta la alta. In aceeasi ordine de idei, nici in modul manual schimbarea treptelor nu se realizeaza mai rapid.

Veracruz dispune de tractiune integrala permanenta, care poate interveni automat atunci cand sistemul constata pierderea de aderenta pentru puntea fata, cea utilizata curent pentru tractiune. Modul 4×4 poate fi setat si de catre sofer, utilizand butonul 4WD Lock.
 

Datele oficiale Hyundai anunta pentru Veracruz o garda la sol de 205 mm si o capacitate de catarare limitata la un unghi de 35,5 grade. Unghiul de atac este de 24,8 grade, iar cel de degajare are valoarea de 22,7 grade. Dar modelul nu a fost construit pentru off road. Este adevarat ca te poate scoate de pe un drum accidentat usor sau inzapezit, dar Veracruz se simte cel mai bine pe sosea, unde este boem si, indiferent de treapta de viteza aleasa automat sau manual, acesta ruleaza confortabil si silentios. Doar vantul mai strica atmosfera, cand ia contact cu parbrizul si cu oglinzile.

Materialele sunt de buna calitate
Interiorul este foarte bine finisat, iar materialele utilizate te trimit cu gandul la constructori deja consacrati si renumiti pentru interioare de lux. Sistemul audio semnat Infinity participa, si el, la atmosfera linistita din habitaclu. Pasagerii din spate dispun de reglaj separat pentru climatizare, iar spatiul disponibil pentru ei contribuie la catalogarea lui Veracruz drept automobil confortabil.

Din punctul de vedere al soferului, SUV-ul nu ofera cine stie ce performante. Sau, mai bine zis, ele nu se simt, in ciuda datelor tehnice oficiale – 0-100 km/h in 10,4 secunde pentru un automobil care cantareste putin peste 2,3 tone. Iar masa respectabila se simte cand franezi si, de aceea, trebuie sa apesi pedala de frana mai ferm.

Echipare standard foarte bogata
Lista de dotari de serie include, inca de la prima versiune de echipare – GLS AT Style, pret 33.690 euro (fara TVA) – repere ca: sapte locuri, clima bizonala in fata si aer manual in spate, airbaguri frontale, laterale si cortina, ABS, EBD, jante aliaj 17 inci, oglinda cu efect antiorbire si busola, pilot automat, tetiere active fata, radio CD MP3 cu comenzi pe volan sau volan si schimbator in piele.

Fara a fi sportiv sau genial in off road, Veracruz este confortabil si incapator, pentru familie si bagaje. Materialele si finisarile il recomanda ca pe un model care tinde sa se bata cu mai marii segmentului premium.
 

Adaugă un comentariu